• Fru U

    Hjälp! Hur länkar man en cell i excel till word??

    Det jag vill göra är att ta information från ett excel-arbetsblad och infoga på ett kuvert i word.

    Det är alltså flera celler (i en kolumn) som jag vill infoga på vars ett kuvert.

    Svårt att förklara men jag hoppas det går att förstå.

    Jag har fått tipset att "men lägg in det som sidnr" och ja, jo det kan jag ju göra för att få den numrering jag vill men det hade varit bättre om jag lärt mig hur man gör ordentligt.


    Svaren bor i hjärtat
  • Svar på tråden Hjälp! Hur länkar man en cell i excel till word??
  • Fru U

    Inga data-smarta här dagtid?


    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Guldrosen skrev 2010-08-06 13:38:30 följande:
    Är det ett adressregister i excel som kopplas till ett worddokument?
    Njae.

    Jag har ett arbetsblad med 5 kolumner och x antal rader.

    Det är informationen i kolumn2:s celler jag skulle vilja överföra till kuvert. (informationen ska hamna ungefär på samma ställe som man skriver en adress)

    Förenklat kan man säga att det är siffrorna 1 - 50 jag vill överföra från 50 individuella celler.

    Jag vill helst länka eftersom det är ett återkommande moment. Jag har en mall i excel som jag fyller i och sparar med olika namn (så klart eftersom det blir olika arbetsböcker).

    jag är skitdålig på excel och jag är inte van vid nya word (jag lärde mig word på den tiden man körde win95 ) men jag försöker lära mig
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Guldrosen skrev 2010-08-06 14:43:28 följande:
    Utan att riktigt veta vad du menar tror jag att du kan använda dig av "Koppling av dokument" som finns i Word.
    Fast jag får inte det att fungera med att koppla till en enskild cell i ett excelblad/exceldokument.

    Tänkte jag skulle testa att göra kuverten i excel, länka inom ett dokument är ju inte lika svårt.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

    Nån som har nån idé?


    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Hjälp! Hur länkar man en cell i excel till word??