Hur gör du när du rengör dina öron?
Hur gör du? Och tycker du att det där gula är något som "smörjer" öronen? Det är väl ingen fara!
Eller är det något som ska bekämpas till varje pris?
Och hur ofta rengör ni era öron egentligen?
Hur gör du? Och tycker du att det där gula är något som "smörjer" öronen? Det är väl ingen fara!
Eller är det något som ska bekämpas till varje pris?
Och hur ofta rengör ni era öron egentligen?
Tar med en tops efter jag har duschat, oftast är det inget på den men lite gult ibland, behövs typ aldrig fler än en.
Vill säga till alla er som håller på och pillar med tops i örat att ni borde sluta med det. Jag har själv varit inne och behövt rensa bort en vaxpropp i örat eftersom jag har pillat för mycket med tops. Det gör bara att vaxproduktionen ökar och att man riskerar att trycka in vaxet i stället för att få ut det. Det räcker med att torka själva ytterörat så sköter sig resten av sig själv... Ett råd i all välmening bara! (Fast jag vet hur skönt och beroendeframkallande det kan vara!)
Själv så vill jag mest få bort allt vatten som är kvar i örat efter att jag duschat. Så tre till två öron brukar det bli. Ingen av dom brukar dock vara gula, oftast inte iaf.
Jag använder tops, trots att jag har hörselgångseksem, vilket jag har fått av topsarna.. Men jag har även droppar som dämpar eksemen och klådan.. Är sällan vaxig i öronen eftersom dom rinner ständigt.. Försöker att bara ta tops en gång i veckan..
Men finns det något skönare än att ta en tops och gnugga runt, när det kliar?
Kör med öronljus:P