• Svar på tråden "Abort är mord"?!
  • MMMM

Om man inte har någon möjlighet att erbjuda ett barn den tid, kärlek och saker(ekonomin) den behöver så tycker jag att man gör barnet ett tjänst. Varför ge ett barn ett liv om det endå inte blir drägligt?
    Alla har sina egna själ till varför de gör en abort, och jag tycker att det är upp till varochen. Oavsett "Rätt och fel"

• EJai

Sorligt men hon har ju rätt till att ha sin åsikt. Skrev en kommentar men får se om hon kommer välja att godkänna den innan den publiseras

• Anonym (förbannad)

Fattar inte att man kan tycka så? Så om man blir våldtagen så ska man enligt henne behålla barnet annars är man en mördare.. Skrämmande att en sån människa ska bli lärare!!

• Anonym
    MMMM skrev 2010-08-06 19:43:30 följande:

Om man inte har någon möjlighet att erbjuda ett barn den tid, kärlek och saker(ekonomin) den behöver så tycker jag att man gör barnet ett tjänst. Varför ge ett barn ett liv om det endå inte blir drägligt?
    Alla har sina egna själ till varför de gör en abort, och jag tycker att det är upp till varochen. Oavsett "Rätt och fel"

Ja, den möjligheten borde ju finnas tills barnen är myndiga. Det finns ju så många barn som lever under sådana förhållanden där föräldrarna har dålig ekonomi m.m. .
  • Wittra

Äh, orka läsa sån skit. Uppenbarligen en människa som inte har verklighetsförankring för öht. Som redan skrivits, det kan finnas massa olika anledningar till att abort sker...en våldtäkt, t.e.x. Så fan heller att jag behållt en unge som en våldtäktsman ligger bakom! Vidrigt ju....

• Lejonninnan

Mord är det inte eftersom "mord" är en juridisk term och foster inte juridiskt räknas som människa. Likaväl som man dödar en myra när man trampar på den, så dödar man fostret när det tas bort från livmodern. Frågan om detta liv är mänskligt eller inte måste vara var och ens samvetsfråga eftersom det inte finns några exakta svar.

Barnets väl måste även beaktas. Om barnet riskerar att fara illa om det föds, så står barnets väl över dess rätt att leva, för allt annat vore grymt och oetiskt.

• Imortaelis

Jag anser inte att abort är okej, när det gäller mig !
    Jag känner många som har gjort abort och jag fördömer inte dom för deras beslut, det är deras val. Och jag skulle hellre aldrig förespråka att förbjuda abort. För vad skulle det leda till? Hemma aborter eller aborter som inte utförs på rätt sätt vilket kan innebära enorma konsekvenser. Sen anser inte jag att lagen ska bestämma vad en kvinna ska göra med sin kropp.
    Alla har rätt att göra sina val och ha sin åsikt.
    Den enda man kan bestämma över, är sig själv.

Svar på tråden "Abort är mord"?!