Ahmed Wehbe skrev 2010-08-10 17:20:32 följande:
Peace!
aa, men du...om nån berövar mina barns rätt till att leva, då kan du räkna med att jag kommer göra nåt för att skydda dem. Jag förstår inte vad jag har med andra människors åsikter att göra, jag är inte för våld mot kvinnor. Men jag reser inte heller kvinnor på en pedestal. Jag tänker bara på vad som är rättvist, och i den här situation råkar kvinnan vara kvinnan och ägaren till barnet råkar vara en man. Har inget med genus och jämlikhet att göra, bara rättvisa.
Men du...förstår du verkligen inte vad du har med andra människors åsikter att göra? Det här är ju ett av många debattfora och i en debatt blir det ett naturligt möte mellan åsikter. Du ifrågasätter ju andras åsikter, då måste du ju tåla/acceptera att jag ifrågasätter dina. Det är väl rimligt? Jag förstår inte heller hur du kan tycka att ägaren till barnet är mannen. Hur kan mannen vara ägare till barnet? Och hur kan det vara fristående från genus och jämlikhet? Det känns för mig snarare som om du sätter mannen på en piedestal, eftersom han både äger barnet och får straffa kvinnan om hon gör abort.