"Abort är mord"?!
Ahmed Wehbe skrev 2010-08-10 17:20:32 följande:
Peace!
aa, men du...om nån berövar mina barns rätt till att leva, då kan du räkna med att jag kommer göra nåt för att skydda dem. Jag förstår inte vad jag har med andra människors åsikter att göra, jag är inte för våld mot kvinnor. Men jag reser inte heller kvinnor på en pedestal. Jag tänker bara på vad som är rättvist, och i den här situation råkar kvinnan vara kvinnan och ägaren till barnet råkar vara en man. Har inget med genus och jämlikhet att göra, bara rättvisa.
"Ägaren till barnet råkar vara en man"? "Har inget med genus och jämlikhet att göra, bara rättvisa"? Din kvinnosyn i dessa uttryckta åsikter gör mig mörkrädd. Du resonerar ju också som att det du säger är fastlagda sanningar, att det "bara är så". Ingenting som kan ifrågasättas. Jag har både genomfört abort (utan att bli straffad av min man) och fött barn och någon "ägare" till barnet finns definitivt inte. Däremot två föräldrar som älskar sitt barn i ett samhälle som tror på jämlikhet, kvinnors rätt och rör sig framåt i tankesätten, inte bakåt in i grottan.