• Anonym (problem)

kommer för fort

Har en underbar sambo på alla sätt men när vi har sex så kommer han på två minuter. Finns det något knep som gör att han inte kommer så fort?

• Svar på tråden kommer för fort
  • Anonym (mammax4(6))

samma problem här. Efter 13 år tisammans har detta resulterat i att jag inte har nån sexlust alls, försöker få till det 1ggn i mån ungefär...suck. Inge kul alls. De e nog männens sak att träna upp detta (typ tantra el nåt) men få orkar satsa på de o göra nåt åt det).

• Anonym

Han kan göra det själv typ tio min före ni ska ha sex? Eller spelar det ingen roll?

• Anonym

Kondomer med bedövning, har för mig att de heter durex performa.
    Vi körde med sådana och det fungerade jättebra. När han tog av den så fortsatte vi en stund till så det blev skönt för maken ocksåFlört.
    Det blev en trendbrytare för oss tycker jag, maken slappnade av lite och kunde då hålla på längre. 

• Anonym (problem)
    Anonym skrev 2010-08-06 21:52:07 följande:
    Han kan göra det själv typ tio min före ni ska ha sex? Eller spelar det ingen roll?
    Det har vi inte provat. kan vara värt att pröva
  • Anonym

Ha sex flera gånger på raken?

Att behöva runka innan ni ska knulla kanske inte känns så kul för din sambo.?! 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-06 21:57:01 följande:
    Kondomer med bedövning, har för mig att de heter durex performa.
    Vi körde med sådana och det fungerade jättebra. När han tog av den så fortsatte vi en stund till så det blev skönt för maken ocksåFlört.
    Det blev en trendbrytare för oss tycker jag, maken slappnade av lite och kunde då hålla på längre. 
    Men blir inte du bedövad då också? Det är inte lika skönt med kondom....
  • Stronger81

Läste två inlägg som fick mig att fundera en aning...

Anonym skrev 2010-08-06 21:52:07 följande:
    Anonym skrev 2010-08-07 21:10:00 följande:

Känns lite som om detta sätt att se på saken lämnar över ansvaret till sambon ensam. Det säger också lite om de föreställningar och normer om hur sex ska vara.
    Nu har trådstartaren inte skrivit något om hur snabbt sambon kan återhämta sig...men varför inte "hjälpa" honom att komma redan under förspelet...för att sedan låta honom återhämta sig lite medan han hjälper henne att bli redo ;) om det nu är penetrationen som saknas. Har han kommit en gång och fått återhämta sig lär han kunna hålla på en ordentlig stund. För mina upplevelser är att det bara är i American pie som en kille kommer för tidigt två ggr på raken =) Någon som säger emot?

Jag tror det är viktigt att tänka i lite andra banor omkring dessa problem men ändå använda lite logik...att använda bedövning och liknande är nog bara ett sätt att bota symptomen.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-07 21:59:32 följande:
    Men blir inte du bedövad då också? Det är inte lika skönt med kondom....
    Nej, det är bara på insidan som bedövningen sitter. För makens del så försvann också den effekten när han tog av sig kondomen.
    Jag tycker inte att det är någon skillnad med/utan kondom, men där är vi ju alla olika.
    Ffa tyckte jag att det fungerade bra för att min man slappnade av och inte kände pressen att det gick för fort. Vilket i sin tur ledde till att han blev uthålligare när vi slutatade med dem.
    Ibland kan det ju behövas lite extra för att man ska bryta ett sätt och en tankebana.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-08 08:13:07 följande:
    Nej, det är bara på insidan som bedövningen sitter. För makens del så försvann också den effekten när han tog av sig kondomen.
    Jag tycker inte att det är någon skillnad med/utan kondom, men där är vi ju alla olika.
    Ffa tyckte jag att det fungerade bra för att min man slappnade av och inte kände pressen att det gick för fort. Vilket i sin tur ledde till att han blev uthålligare när vi slutatade med dem.
    Ibland kan det ju behövas lite extra för att man ska bryta ett sätt och en tankebana.
    Men den är ju ihoprullad? Om du kletar något på insidan av en kondom och sen rullar ihop den så hamnar det ju på utsidan också!
  • Anonym (problem)
    Anonym skrev 2010-08-07 21:10:00 följande:

ja det kanske inte är  så roligt för min sambo
Svar på tråden kommer för fort