• Anonym (fundersam)

Sertralin

Är det någon som har erfarenhet av medicinen Sertralin?
    Har fått den utskriven idag och ska ta första tabletten nu ikväll...

• Svar på tråden Sertralin
  • Anonym

Ja jag har ätit den i tio år, se rubriken ovan: antidepp och vikt!

• Anonym (Man30)

Ja det har jag, för mig var den inge bra.

Blev jävligt "kall" av den, men har bekanta som den verkligen hjälpt :)

Så håll koll på bieffekterna!

Lycka till. 

• CariDee

jag har ätit den sorten i ca.3månader nu. fick inga biverkningar o mår riktigt bra nu. den har dämpat min panikångest tillräckligt så jag kan känna mig "normal" igen.

• Jossan 85

Jag har ätit den i cirka 2 veckor. höjt dosen till 50 mg nu. Känns som jag äntligen börjar känna lite lugn. Hade biverkningar i början, dvs mer oro och panikångest. Men jag hoppas på det här och att det ska fungera. Även om du tycker biverkningar är jobbiga så ge det en chans. det sa min läkare. Det tar lite tid innan man blir bättre. För en del går det fort och för en del tar det lite längre tid.

• Anonym (fundersam)

har ätit 25 mg nu i fyra dagar och ska höja till 50 mg i morgon.
    Känner inga biverkningar än men de kanske kommer i och med attt 
    jag kommer ta en högre dos framöver.
    Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! 

• BettanB

Jag tog den under några månader och trivdes bra med den; inga biverkningar annat än att magen gick igång lite väl..

Sorg i BettanMansion.
  • Tingli

jag har ätit sertralin i flera år. just nu ligger jag på högsta dosen, 200mg.
    jag hade bara nedstämdhet som biverkning i början.
    om jag missar att ta medecinen en dag så brukar jag bli nedstämd dagen efter. det är det enda negativa jag har märkt av.
    sertralin har hjälpt mig massor! slipper den värsta ångesten och oron.

hoppas den funkar lika bra för dig

BANANAHAMOCK
  • Jossan 85
    BettanB skrev 2010-08-09 23:24:10 följande:
    Jag tog den under några månader och trivdes bra med den; inga biverkningar annat än att magen gick igång lite väl..
    ja magen kommer lite väl mkt i form ibland ;) "fniss". otroligt är jag nu när jag höjt dosen. måste sova en stund på dagen för att orka. men hellre trött än att få panikångest.
  • Tobias1980

Ja. Skiten är ondska. Som alla andra jävla svennepiller man blir uppmanad att ta. .

• BettanB
    Jossan 85 skrev 2010-08-09 23:30:46 följande:
    ja magen kommer lite väl mkt i form ibland ;) "fniss". otroligt är jag nu när jag höjt dosen. måste sova en stund på dagen för att orka. men hellre trött än att få panikångest.
    Definitivt. Det var skönt med något som kunde hålla min berg-o-dalbana i schack medan jag återhämtade mig och hittade min egen styrka igen. SÅ skönt, trots att magen var knas i början.
    Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Sertralin