• Svar på tråden Barnfria flygningar
  • Joual
    sockerslav skrev 2010-08-06 22:13:37 följande:
    Vad löjligt.
    Inte alls. På samma sätt som jag tycker att det är toppen att flyg/resebolag satsar på barnfamiljer så är det också klokt att satsa på oss som vill åka på en lugn och stillsam semester utan barn. 
  • bangkok

    Håller med - skulle vara ganska skönt att få äka barnfritt.

  • mamlan

    Jag både förstår och inte förstår..Men det är onekligen liiite konstigt. Jag menar barn är ju helt vanliga människor, de är inga monster. skulle det vara okej med kvinnofria flygningar eller liknande? Bara för att någon inte gillar en viss sorts människor, ska man kunna förbjuda dem då?

  • sockerslav

    Jag tycker inte om fulla människor, därför vill jag att det ska införas alkoholfria flyg. Sen gillar jag inte heller fransmän så jag vill anlita ett flygbolag som inte tar emot fransktalande personer. Dessutom klarar jag inte av när folk luktar svett så jag vill att flygbolagen ska ha en sorts odörkontroll innan man stiger ombord.

  • Joual
    mamlan skrev 2010-08-06 22:17:17 följande:
    Jag både förstår och inte förstår..Men det är onekligen liiite konstigt. Jag menar barn är ju helt vanliga människor, de är inga monster. skulle det vara okej med kvinnofria flygningar eller liknande? Bara för att någon inte gillar en viss sorts människor, ska man kunna förbjuda dem då?
    Jag ogillar inte alla barn. Det finns en del som jag verkligen tycker om och vill vara tillsammans med, och andra som är helt odrägliga och vars sällskap jag helst undviker. Precis som vuxna, alltså Men att man tycker om barn förhindrar ju inte att man kan vilja åka på en barnfri semester, inklusive flygningen. 
  • Joual
    sockerslav skrev 2010-08-06 22:17:37 följande:
    Jag tycker inte om fulla människor, därför vill jag att det ska införas alkoholfria flyg. Sen gillar jag inte heller fransmän så jag vill anlita ett flygbolag som inte tar emot fransktalande personer. Dessutom klarar jag inte av när folk luktar svett så jag vill att flygbolagen ska ha en sorts odörkontroll innan man stiger ombord.
    Då får du väl hoppas på att även det införs. 
  • Tant Green

    På sätt och vis tycker jag att det är bra. Om man har barn hemma 51 veckor om året och sen vill åka på semester utan barnen en vecka så kan det ju vara skönt att slippa höra andras barn hela tiden istället.

    Men samtidigt tycker jag det är väldigt fånigt, det finns så många andra människor som är mycker mer störande på ett flygplan än de flesta barn (de som pratar oavbrutet och för högt, de som fäller ner sitt säte så man inte får någon plats bakom, de som luktar illa, de som brer ut sig över två säten osv...) och det går ju inte att förbjuda alla som man irriterar sig på.

  • Joual
    Tant Green skrev 2010-08-06 22:22:21 följande:
    På sätt och vis tycker jag att det är bra. Om man har barn hemma 51 veckor om året och sen vill åka på semester utan barnen en vecka så kan det ju vara skönt att slippa höra andras barn hela tiden istället.

    Men samtidigt tycker jag det är väldigt fånigt, det finns så många andra människor som är mycker mer störande på ett flygplan än de flesta barn (de som pratar oavbrutet och för högt, de som fäller ner sitt säte så man inte får någon plats bakom, de som luktar illa, de som brer ut sig över två säten osv...) och det går ju inte att förbjuda alla som man irriterar sig på.
    Visst finns det andra människor som kan störa under en flygning. Absolut. Men jag ser inget fel med att profilera flygningar, så att någon enstaka flight är enbart för vuxna. Man borde dessutom skapa extra barnvänliga flighter, tycker jag. Flighter där t ex det visas barnfilmer på storbildsskärmar, bjuds på glass och där föräldrar inte behöver oroa sig över att deras barn stör andra vuxna under flighten. 
Svar på tråden Barnfria flygningar