• doomsdaysjesus

    Jag vill inte ha barn

    Va konstigt det känns att skriva det . Hmmm. Hur tänkte jag ?


    En händelse som kanske var bidragande var en händelse som utspelade sig när jag var på badstranden i Långsele. Va kan jag ha varit ? 11-12 kanske


    Jag och några kompisar stod i kö till kiosken. Framför mig stod en familj med ett av barnen i famnen på mamman.


    Barnet begrundade mig länge och väl. Jag tänkte jag kan säkert göra något gulligt för att få henne att skratta. Jo tjena. Det gick inte så bra. Barnet börja stortjuta. I den stunden bestämde jag mig i min omogna lilla värld att det minsann inte skulle bli några barn. Ungt och naivt.


    Det tog faktiskt lång tid innan jag ändrade mig. Det var i samband med att en av mina bästa vänner blev föräldrar som tanken slog mig att det skulle visst bli barn.


    Jag svettades och var allmänt panikslagen på hennes dop. Visste inte alls hur jag skulle hålla henne men jag var stolt samtidigt. Gudfar som jag var.


    Finns mer funderingar att läsa på min blogg


    doomsdaysjesus.wordpress.com/

  • Svar på tråden Jag vill inte ha barn
  • doomsdaysjesus

    Ja om du läser mer i min blogg så förstår du att det var en tanke jag hade långt innan jag blev förälder Kyss

  • Emilia75

    Jag förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg, du ville inte ha barn först, men ändrade dig sedan?

    Det är många som är tvärtom, vill ha barn och sen ändrar sig och beslutar att inte skaffa barn.
    Eller som helt enkelt aldrig vill ha barn, alla är olika. Och det var väl inte ett dugg omoget av dig att inte vilja ha barn, varför skulle det vara omoget???
    Det har ingenting med omogenhet eller att man inte gillar barb att göra, vissa vill bara inte ha barn. Precis som att vissa vill inte gifta sig alls, vissa vill inte ha en partner av det andra könet, vissa vill inte bära klänning... listan kan göras lång, och inget av detta har med omognad att göra. Bara det faktum att alla är olika. Och tur är väl det...

    /E

  • doomsdaysjesus
    Emilia75 skrev 2010-11-02 12:24:33 följande:
    Jag förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg, du ville inte ha barn först, men ändrade dig sedan?

    Det är många som är tvärtom, vill ha barn och sen ändrar sig och beslutar att inte skaffa barn.
    Eller som helt enkelt aldrig vill ha barn, alla är olika. Och det var väl inte ett dugg omoget av dig att inte vilja ha barn, varför skulle det vara omoget???
    Det har ingenting med omogenhet eller att man inte gillar barb att göra, vissa vill bara inte ha barn. Precis som att vissa vill inte gifta sig alls, vissa vill inte ha en partner av det andra könet, vissa vill inte bära klänning... listan kan göras lång, och inget av detta har med omognad att göra. Bara det faktum att alla är olika. Och tur är väl det...

    /E
    Vad jag menar är att för mig handlade det om en omogenhet. Vad andra tar för beslut det är ju helt upp till dem. Poängen är att jag var för omogen och för rädd för att vilja ha barn men att jag nu mognat. Hoppas du är med på vad jag menar ?
  • Dr Mupp

    Det är inte precis nån ovanligt. Många går igenom en period där de inte tänker skaffa barn. De flesta skaffar barn ändå tillsist.

    Själv gick jag från jag ska inte ha några barn till ok jag kan väl skaffa en. Idag har jag fyra.


    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Jag vill inte ha barn