Anknytning
Min dotter börjar på dagis och då har jag varit hemma med henne ungefär ett år. Hon ska gå på dagis 2 dgr i veckan till att börja med. Jag tror det är bra att få lite mammatid också.
Hon somnade i babysittern och sedan lyfte jag över henne till spjälsängen. På barnhemmet hade de gungat barnen till sömns i babisitters. Nu somnar hon med mig & sedan lyfter jag över henne. Hon har inte vant sig vid tanken att somna i egen säng. Tror det är mng barn, även biologiska som vill känna närhet och trygghet när de ska somna. Min dotter ligger nära nära mig. I början pillade hon mig i ansiktet tills hon somnade. Nu ligger hon och kramas och pussas (både mig och Nallen) tills hon somnar. Ibland försöker hon "få igång mig" för att hon inte vill sova. Jag ser henne som helt i fas med sin ålder MEN ibland kan hon bli bäldigt liten väldigt fort. När vi exempelvis varit inlagds på sjukhus och sådan, vilket jag också ser som helt normalt och naturligt.
Jag tog det lugnt med att träffa andra i början, eftersom jag märkte att det gjorde henne stressad. Hon kramade sig fast och skrek så fort någon kom för nära och hon trodde att denna person skulle sära på oss