Inlägg från: BigMama08 |Visa alla inlägg
  • BigMama08

Ull/Ullfrotté eller funktionsmaterial: vilket underställ är bäst??

Jag vet inte men jag har hört att det i rent ull är bättre för lite mindre barn. De i funktionsmaterial är bättre för sportaktiviteter. De sista kan bli lite kalla tycker jag själv när man har hålliit igång och sen kommer in eller är stilla ute och inte rör sig så mycket längre.

Ull värmer alltid oavsett om det är blött, det är bra. Det är lite olika om det kliar eller inte tycker jag. Själv upplever jag att merinoull inte sticks och det hade jag på sonen nu i vintras när det var så kallt. Under -15 hade han ull och sen vindfleece. Över det och upp till -5, en vanlig fleecetröja utanpå. Varmare, bara ulltröja. Ungefär så i alla fall. Blev ofta för varmt dock. Nu hade han funktionsoverall också men det blev en del svett i  alla fall tycker jag. Ull som lager två är såklart mycket bättre men den jag ville ha i merinoull var slut så det blev inte av att jag köpte någon annan.

Jag köpte ulltröjorna hos Po.P men vet att även märket Janus har uppskattade ullkläder. Minimundus likaså.

Svar på tråden Ull/Ullfrotté eller funktionsmaterial: vilket underställ är bäst??