• Anonym (Dotter längtan)

Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?

Jaa som rubriken lyder...
    Jag är gift och har 2 söner och längtar såå oerhört efter en dotter. Jag ÄLSKAR mina söner och skulle inte byta ut dom för allt i världen men jag skulle vilja ha en dotter också.

Så är det någon som vet vart men kan vända sig (utomlands) för att få hjälp?
    Jag har letat på internet men får inte fram något namn på någon klinik. Vet att kan kan göra sånt i Belgien, Finland och Storbrittanien men som sagt inte hittat något namn på någon klinik.

Är det någon som kan hjälpa mig??

En som längtar efter en dotter

• Svar på tråden Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?
  • Anonym (Tessa)

Hmm det bör väll bara gå att vända sig till vilken klinik som helst i något av länderna där de utför den sortens provrörsbefrukningar?

Om inte annat kanske kliniken du vänder dig till kan ge dig information

Vet en kvinna som gjorde det här i Sverige så det är synd att det inte är lagligt här än när det faktiskt går att utföra.

• Anonym (Dotter längtan)

*Puffar*

• Anonym (pgd)

Du kan åka till Tjeckien och göra PGD, alltså IVF med könsbestämning. En jobbig process, du kan ju inte veta att det ens tar sig + att det är dyrt. Men det finns de som har lyckats, så om du känner att du orkar och vill så är det ju ett alternativ.

Jag förstår dig!

• Anonym
    Anonym (pgd) skrev 2010-08-07 20:18:54 följande:
    Du kan åka till Tjeckien och göra PGD, alltså IVF med könsbestämning. En jobbig process, du kan ju inte veta att det ens tar sig + att det är dyrt. Men det finns de som har lyckats, så om du känner att du orkar och vill så är det ju ett alternativ.

Jag förstår dig!
    Det är inte jobbigt alls har gjort det själv i Tjeckien!
  • Anonym (zoo)

Är inte säker men tror jag har hört att man kan göra så i danmark.:) Är själv litee sugen på att göra så nästa graviditet skulle så gärna vilja ha en son oxå.

• Anonym (pgd)
    Anonym skrev 2010-11-12 19:52:14 följande:
    Det är inte jobbigt alls har gjort det själv i Tjeckien!
    Är det inte jobbigt? Åh det låter bra det, har tänkt att borde vara jobbigt att gå igenom en IVF process. Men jag vet ju inte, har ju inte testat själv, än iaf.
    Gick det bra för er alltså? Fick ni slut vad ni önskade (tjej/kille)?
  • Anonym (!?!?!?)

Hela tråden är helt sjuk! Hur fan kan man välja / välja  bort ett barn på grund av sitt kön?!? Enligt mig ska man vara tacksam för att man över huvudtaget kan få barn och enda önskan man kan ha är att man ska få friska barn! Helt sjukt!

• nivea bbb
    Anonym (pgd) skrev 2010-11-13 11:51:26 följande:
    Är det inte jobbigt? Åh det låter bra det, har tänkt att borde vara jobbigt att gå igenom en IVF process. Men jag vet ju inte, har ju inte testat själv, än iaf.
    Gick det bra för er alltså? Fick ni slut vad ni önskade (tjej/kille)?
    Jag vill oxå gärna veta vart man kan vända sig? Jag har 2 pojkar som jag ÄLSKAR mer än nåt annat men jag vill ha en liten tjej nästa gång.. planerar att bli graivd i sommar... ska pröva alla olika metoder som finns... men Om de blir en pojke vill jag göra va som helst för att nästa ska bli en flicka.. jag vill ha en dotter  o det står jag för !!!!!!!!! -har inget alls me mina andra barn att göra ens Glad
  • Anonym (nyfiken)

www.givf.com

där kan man läsa mer om familjebalansering som det så fint heter. Är själv intresserad men måste övertala min man att vi ska ha nr 3 först.....

Svar på tråden Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?