• Anonym (Dotter längtan)

Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?

Jaa som rubriken lyder...
    Jag är gift och har 2 söner och längtar såå oerhört efter en dotter. Jag ÄLSKAR mina söner och skulle inte byta ut dom för allt i världen men jag skulle vilja ha en dotter också.

Så är det någon som vet vart men kan vända sig (utomlands) för att få hjälp?
    Jag har letat på internet men får inte fram något namn på någon klinik. Vet att kan kan göra sånt i Belgien, Finland och Storbrittanien men som sagt inte hittat något namn på någon klinik.

Är det någon som kan hjälpa mig??

En som längtar efter en dotter

• Svar på tråden Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2010-12-12 21:22:40 följande:
    Vilket land är det?
    USA
  • Anonym (hm)

här har ni en till som kommer att genomföra detta om några år!!

sitter med 2 av världens absolut mest underbara pojkar!
    och skulle dö för att få komplettera min härliga barnaskara med en lillasyster åt mina pojkar! <3

jag bröt ihop helt för ett par dagar sedan, och min man förstod verkligen min längtan!
    så vi kom överens om att vi ska göra detta om några år.

vi vill att de två goa ungar vi har nu, gärna får vara några år äldre först. (så om 3-5år är det aktuellt).

vår tanke är att åka till Tjeckien, men om det görs i Finland t.ex så är jag mer än villig att vända mig dit istället. Vet att det görs även i Ryssland. (och England med väl?`)

• Anonym
    Anonym (hm) skrev 2010-12-12 21:57:20 följande:
    här har ni en till som kommer att genomföra detta om några år!!

sitter med 2 av världens absolut mest underbara pojkar!
    och skulle dö för att få komplettera min härliga barnaskara med en lillasyster åt mina pojkar! <3

jag bröt ihop helt för ett par dagar sedan, och min man förstod verkligen min längtan!
    så vi kom överens om att vi ska göra detta om några år.

vi vill att de två goa ungar vi har nu, gärna får vara några år äldre först. (så om 3-5år är det aktuellt).

vår tanke är att åka till Tjeckien, men om det görs i Finland t.ex så är jag mer än villig att vända mig dit istället. Vet att det görs även i Ryssland. (och England med väl?`)
    Men hur kommer man i kontakt med dem i Tjeckien? Hur vet man vilken klinik man ska kontakta?
    Jag är urdårlig på at kålla upp och hitta rätt och prata för mig....
    Vi har fyra tjejer och önskar mig en kille. Gubben har en stark önskan om en kille, men säger att han inte vill ha flera barn... Men jag söker informtion endå ;)
  • Anonym
    Anonym (!?!?!?) skrev 2010-11-13 13:41:22 följande:
    Hela tråden är helt sjuk! Hur fan kan man välja / välja  bort ett barn på grund av sitt kön?!? Enligt mig ska man vara tacksam för att man över huvudtaget kan få barn och enda önskan man kan ha är att man ska få friska barn! Helt sjukt!
    Är definitivt mindre sjukt än att ungefär var fjärde konstaterad graviditet slutar i abort i Sverige.
  • Anonym (hm)
    Anonym skrev 2010-12-12 22:00:50 följande:
    Men hur kommer man i kontakt med dem i Tjeckien? Hur vet man vilken klinik man ska kontakta?
    Vi har fyra tjejer och önskar mig en kille. Gubben har en stark önskan om en kille, men säger att han inte vill ha flera barn... Men jag söker informtion endå ;)
    håller på och letar i min lista med favoriter(länkar, har massa andra länkar där också... så det tar en stund, återkommer!)
  • Anonym (hm)
    Anonym skrev 2010-12-12 22:00:50 följande:
    http://www.reprofit.cz/index.php?lang=en

fick googla lite, hade tydligen inte sparat länken på denna dator..
  • Anonym (tjejerna)
    Anonym (hm) skrev 2010-12-12 22:48:31 följande:
    www.reprofit.cz/index.php?lang=en

fick googla lite, hade tydligen inte sparat länken på denna dator..
    Tack för hjälpen :).
    Men vet du om dem gjör IVF med könsbestämmelse? Har läst lite på sidan, men hittar inte om dem gjör det.
    Eftersom jag får lov gjöra IVF i så fall. (om gubben också hadde vela gjöra det).

Och tack för hjälpen :) *kram*

(det är jag som frågade efter information)
  • Anonym (hm)
    Anonym (tjejerna) skrev 2010-12-13 09:28:51 följande:
    Tack för hjälpen :).
    Men vet du om dem gjör IVF med könsbestämmelse? Har läst lite på sidan, men hittar inte om dem gjör det.
    Eftersom jag får lov gjöra IVF i så fall. (om gubben också hadde vela gjöra det).

Och tack för hjälpen :) *kram*

(det är jag som frågade efter information)
    ja de gör givf, har läst om andra på familjeliv som vänt sig just till reprofit :)

jo det är ju givf man får göra eller iui (microsort, - insemination). - chansen för att få rätt med givf är 99%, chansen för att få flicka med iui är 83% och 89% om man vill ha pojke..
    så det finns ju felmarginaler.

jag gissar att de inte "får" skriva 100%... liksom när man gör könsul så "får" de ju inte säga att det stämmer till 100%, då det faktiskt finns de som fått "fel" (ja fel info blir det väl).. :)
  • Anonym (tjejerna)
    Anonym (hm) skrev 2010-12-13 10:50:42 följande:
    ja de gör givf, har läst om andra på familjeliv som vänt sig just till reprofit :)

jo det är ju givf man får göra eller iui (microsort, - insemination). - chansen för att få rätt med givf är 99%, chansen för att få flicka med iui är 83% och 89% om man vill ha pojke..
    så det finns ju felmarginaler.

jag gissar att de inte "får" skriva 100%... liksom när man gör könsul så "får" de ju inte säga att det stämmer till 100%, då det faktiskt finns de som fått "fel" (ja fel info blir det väl).. :)
    Tack så jätte mycket för svar, känner mig ensam om detta. Och som jag skrev förut så är jag väldigt dålig på å hitta information. Håppas denna tråden fortsätter så man kan få mer information. :).
    Måste prata med gubben också :). Lär nog inte bli något för våran del, men bra å ha information endå :).
    Han vill inte ha flera barn just nu, men kanske senare.

Hur är det med Finland och Danmark?
  • Anonym (också)
    Anonym (tjejerna) skrev 2010-12-13 13:03:11 följande:
    Tack så jätte mycket för svar, känner mig ensam om detta. Och som jag skrev förut så är jag väldigt dålig på å hitta information. Håppas denna tråden fortsätter så man kan få mer information. :).
    Måste prata med gubben också :). Lär nog inte bli något för våran del, men bra å ha information endå :).
    Han vill inte ha flera barn just nu, men kanske senare.

Hur är det med Finland och Danmark?
    Undrar med. Någon som vet?
  • Anonym (tjejerna)

Jag skickade ett mail till reprofit i går kväll. Fick svar i dag om att jag kan gjöra IVF med PGD.  Dem har ingen kö, och det som dem i så fall ska gjöra på mig, är IVF+ICSI+EK+infections+PGD för 5 kromosomer.

Någon som vet vad EK står för? och det här med in infections, är det blodprov?.
    Och sän fick jag med prislistor.
    Men EK och infections stog det ingenting om på prislistorna.

Jag har sickat i väg ett mail till fertilitycrete i dag, spännande å höra vad jag får för svar.

Jag pratade med gubben i går, för han har sakt att han inte ska ha flera barn. Så jag berättade om PGD, och om vi möjligen kan gjöra det om två år kanske.
    Han sa iaf inte nej, men inte ja häller, så vi får se. Men jag kommer fortsätta söka information.
    Och jag håppas ni kommer forsätta skriva här....

• Anonym (hm)
    Anonym (tjejerna) skrev 2010-12-14 10:11:07 följande:

Jag skickade ett mail till reprofit i går kväll. Fick svar i dag om att jag kan gjöra IVF med PGD.  Dem har ingen kö, och det som dem i så fall ska gjöra på mig, är IVF+ICSI+EK+infections+PGD för 5 kromosomer.

Någon som vet vad EK står för? och det här med in infections, är det blodprov?.
    Och sän fick jag med prislistor.
    Men EK och infections stog det ingenting om på prislistorna.

Jag har sickat i väg ett mail till fertilitycrete i dag, spännande å höra vad jag får för svar.

Jag pratade med gubben i går, för han har sakt att han inte ska ha flera barn. Så jag berättade om PGD, och om vi möjligen kan gjöra det om två år kanske.
    Han sa iaf inte nej, men inte ja häller, så vi får se. Men jag kommer fortsätta söka information.
    Och jag håppas ni kommer forsätta skriva här....

vad skulle en ivf med pgd kosta?
  • Anonym (nyfiken)

Hoppas oxå tråden håller i sig och att någon gör slag i saken och berättar för oss andra. Lär ju ta ett tag att övertyga gubben

• Anonym (tjejerna)
    Anonym (hm) skrev 2010-12-16 19:25:36 följande:
    vad skulle en ivf med pgd kosta?
    På crete fertility centre kostar det 5800 euro.
    På reprofit så vet jag inte riktigt efter som vissa prov inte stog med i prislistan.
Svar på tråden Någon som vet vart man kan vända sig för att välja kön på sitt nästa barn?