Hur göra egen välling?
Vällingen är slut härhemma, och på Willys hade dom bara Nestlés välling - och jag bojkottar Nestlé starkt. Så nu har vi ingen välling, och jag behöver veta hur man gör välling själv
Någon som kan hjälpa?
Vällingen är slut härhemma, och på Willys hade dom bara Nestlés välling - och jag bojkottar Nestlé starkt. Så nu har vi ingen välling, och jag behöver veta hur man gör välling själv
Någon som kan hjälpa?
Nej, naturligtvis innehåller det inte allt mitt barn behöver i näringsväg.
Nu var det ju inte riktigt pga näring som jag skulle ha vällingen, eftersom Fanny är så pass gammal att hon får i sig det hon behöver ändå, på dagarna.
Vällingen får hon på kvällen för varva ner, och får att hon då är för trött för att äta gröt t.ex.
Nej, jag kan inte ens tänka mig att köpa en enda tetra med Nestlé-välling, när man kan göra egen välling.
Jag vet inte om jag tycker att det är fel på själva produkten (vällingen), men jag anser att företaget Nesté är skit. Därför får hon Semper istället.
Tack för receptet på hemmagjort välling!
Lägger också in en länk så ni kan läsa mer.
www.nafia.nu/bojkott/x.html
Kära Yttan kärnfrågan handlade om att jag inte ville ge mitt barn välling ifrån Nestlé av etiska skäl, inte om hurvida du är en dålig mamma eller inte. Jag har aldrig skrivit att de som använder modersmjölkersättning är dåliga mammor så för mig är det oförståerligt varför du drar en sådan pararell, det gör inte jag.
Leos mamma 05:
Visst har vi andra affärer här, men jag visste inte om jag skulle hinna dit innan det var dags att natta tösen... Men hon fick sin välling till slut
LAA:
Exakt. Tack för det
Norahs mamma:
Jag hann springa iväg till ICA och köpa Semper, så jag behövde inte göra egen.
sladdmiraklet:
Jag har ALDRIG skrivit eller sagt att barn inte blir mätta av Nestlés barnmat eller modersmjölkersättning. Tänk om du/ni kunde sluta misstolka det jag skriver!? Jag skriver att jag inte handlar Nestlés produkter av etiska skäl. INTE för att barn som äter deras mat går hungriga hela dagarna...
Jag skriver det igen:
Jag köper INTE Nestlés produkter, och det endast av etiska skäl.
Sen tycker jag faktiskt, i motsats till sladdmiraklet, att man inte alls ska strunta i hur man gör i andra länder utan tvärsom så bör var och en av oss dra ett strå till stacken för att få en bättre värld.