• mmiaa

pco & lchf?

Man griper gärna efter varje litet halmstrå när man befunnit sig i en barnlös situation i 2,5 år och provat det mesta utan resultat; pergotime, puregon, IVF...
    Började läsa om LCHF i början av sommaren och hittade då en del om positiva effekter av det för oss som har PCO och PCO-S. Tänkte att jag kunde ju lika gärna prova men har väl inte varit jättestrikt under sommaren precis men har sedan 1 vecka tillbaka kört bara LCHF. Ger nu detta en chans, egentligen skulle vi påbörjat vårt andra IVF-försök nu men jag har fått ägglossning och mens spontant en gång hittills i sommar vilket jag inte har annars så nu avvaktar vi och ser hur det här blir...
    Vad är era erfarenheter av LCHF? Har det hjälpt er? I så fall hur? Vill gärna höra erfarenheter :)

• Svar på tråden pco & lchf?
  • mmiaa

Puffar lite igen, nog finns det väl någon som provat? :)

• mmiaa

Tack för svar Spännande, kanske kan vi följas åt?
    Härligt med kilona!
    Jag är nu inne på min andra vecka, har också gått ner 3 kg hittills, helt otroligt... känner inget sötsug för första gången i mitt liv, undrar om detta är för bra för att vara sant...!

• mmiaa
    Katten Janson skrev 2010-08-13 17:49:32 följande:
    Jag har pco och har provat lchf vid några tillfällen och det komiska är att jag alltid har fått mens ca två veckor etter start så någon inverkan har det i alla fall.
    Härligt! Jag fick mens nu när jag hållt på typ 10 dagar, helt underbart! Har du hållt på med lchf länge?
    Soolstrålen skrev 2010-08-13 17:42:03 följande:
     AbsolutGlad  Har du mycket att gå ner? Jag är 170 cm o vägde 73 från start. Så vill ner till 60-65 nånstans.. 
    Ja från första dagen så försvann sötsuget totalt. Hur bra som helst.. 
    Jag vägde 92 i september förra året, jag gick ner 82 till april men upp til 85 nu över semestern, väger nu 82 efter jag börjat med lchf. Vill ner till runt 70, får se vad som känns lagom :) Är 170 lång.
  • mmiaa
    Soolstrålen skrev 2010-08-14 13:32:08 följande:
    Vad duktigt av dej. Precis, då har vi ungefär lika mycket att gå ner. Fast egentligen är det ju inte viktnedgången jag vill åt. Det är jju att bli gravid.. 
    Precis, framförallt är det ju att bli gravid. Men jag är ju överviktig så några kilon som bonus skadar ju inte *ler*
    Micalela skrev 2010-08-14 13:35:07 följande:
    För mig har de hjälp.De här ärandra gången jag kör med lchf och jag har fått tillbaka min mens båda gångerna.Nu känner jag av när jag har ägglossning till och med. Annars brukar jag ha 50-60 dagars cykel.
    Ganska sugit.

Vi kör i gång i november igen med sprutor, måste ta vaccin förröda hund först och sen vänta tremånader.

micalela.blogg.se
    Va härligt! Tänk vilken känsla det är att få ordning på sin cykel egentligen, det som så många kvinnor tar för givet att det bara funkar...
    Hoppas det går bra med sprutorna, håller tummarna :)
  • mmiaa
    JWN skrev 2010-08-15 19:50:45 följande:
    Jag har vid två tillfällen ätiti LCHF vid båda tillfällena har jag gått ner 10 kilo på "kort" tid, 1:a gången på 8 veckor kombinerat med träning. 2:a gången 10 kilo på 3 månader och ingen träning. Båda gångerna har jag fått regelbunden ÄL och vid båda tillfällena har jag blivit spontangravid.

Så det är verkligen värt att testa!

Oj, tänk vad snabbt det kan gå och hur långsamt det kan gå när man räknar kalorier istället. Härligt med regelbunden ÄL :)

versus skrev 2010-08-15 19:59:08 följande:
    Vet inte om det är slumpen för mig...har haft lätt att bli gravid, 6 mån med 1:a (har ej Pco). Men när vi skulle börja på 2:an så åt jag LCHF och det tog sig på 1:a försöket Jag är 38 år gammal nu så jag var inställd på att det kanske skulle ta ett tag...

Håller tummarna för er tjejer Solig.

Härligt :) Tack!

• mmiaa

Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter, så värdefullt!!

Soolstrålen: Va härligt, 4,5 kg redan, hur bra som helst ju! Jag tycker att det går ganska bra, när man inte fuskar... var på simläger med mina simmare i slutet av förra veckan och då blev det en del kolhydrater men försökte ändå tänka på att äta mer av det jag får och minimalt av det andra. Har precis bjudit mina föräldrar på grillad fläskkarre med lchf-tillbehör och det blev godkänt! Vi får väl se om de rent av hakar på....
    Inväntar eventuell ägglossning nu, cd 12 idag.

Hur mår du annars? Kram

• mmiaa

Det är hopplöst när de har sommarstängt, man tycker ju att man väntat länge nog ändå!
    Hoppas utredningstiden går snabbt o smidigt för er, eller ännu hellre att det blir ett plus nu med lchf

Jag tycker att jag känner mig piggare än vanligt och hur skönt som helst att sötsuget är som bortblåst, det trodde jag aldrig var möjligt för en sockerberoende som  jag...nu är jag mer sugen på mat än sött. Funkar väl bra att laga mat tycker jag, bara lite svårt när man jobbar, jag jobbar natt och då får man ta med sig det som är smidigt typ kesoplättar men det kanske blir lite långtråkigt i längden...
    Hittade förresten en härlig blogg om en tonårstjej som är på väg ner i vikt mha lchf, hon har en massa recept på sin sida. http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6827700

Svar på tråden pco & lchf?