Fjärilslarven skrev 2010-08-07 23:05:37 följande:
Jag har också en kräkbebis, och märker det extremt mycket nu när vi är på landet och redan har tvättat fem maskiner på lika många dagar. Har sett till att vi har mängder av kläder, dreggelhaklappar så att man kan byta dem istället för bodies när kräkset kommer (brukar köpa 3 för 100 kr på NameIt, har även handlat på Tradera), Ikeas kräklappar (vi har säkert 70 st i omlopp nu) och Ikeas billigaste handdukar. Rapa ordentligt efter varje måltid så blir det ofta mindre kräks har jag märkt. Alltid beredd med handduk/kräklapp efter rapen för då kommer det nästan direkt... Inte gunga babysittern nära inpå då han har ätit. Kräklappar på kuddar, eller under huvudet när han ska sova utan kudde. Kräklapp i Babybjörnen mellan mig och honom när jag går omkring så. Alltid kräklappar i barnvagnen och skötväskan. Handduk/kräklapp på axeln när jag bär honom, alltid en kräklapp i fickan och liggandes lite varstans i hemmet. Kort sagt alltid redo!
Tyvärr inga tips på hur det ska gå över, det är nog bara tålamod som gäller.
Vet precis hur du känner och känner likadant - det är så tröttsamt även om bebisen är världens gulligaste. Det luktar ju heller inte godis, speciellt inte "klumpkräkset".
Hihi, den där mängden lappar och handdukar känner jag igen...haha
Kan säga att redan nu vid 5 mån har det blivit bättre, och hon har kräkt MYCKET