• strojes

Bebis som kräks och kräks och kräks och kräks...

Jag har varit i samma sits med skillnaden att jag hade två samtidigt som kräktes... Det är jobbigt jag håller med dig.

Ha honom upprätt länge efter matstunden. Våra tjejer satt läääänge i babysitter efter matningen. Att lägga de på en filt var uteslutet direkt efter maten för då kom allt upp igen...
    Annars är det inte så mycket att göra annat än att tvätta. Om han går upp i vikt som han ska så får han ju i sig det han behöver iaf.
    Det finns en ersättning på apoteket som heter Enfamil som man brukar ge barn som har problem med kräknngar ifall de går upp dåligt i vikt för att de kräks för mycket. Det är en ersättning som tjocknar i magen och blir svårare att kräkas upp. Den är dyr så prova med en burk först och prata med ditt bvc om remiss till barnläkare som kan skriva ut en Läkemedelsanvisning så får ni rabatt på ersättningen.

Jag kan trösta dig med att det brukar bli lite bättre när man börjar med vanlig mat. För oss tog det tvärt slut i och med att vi tog bort sista målet ersättning och gick över helt till vanlig mat.

Svar på tråden Bebis som kräks och kräks och kräks och kräks...