Varför får jag aldrig svar? (ouija)
Detta är nu mitt tredje bräde, och det får jag inte heller någon kontakt med.
Det första köptes importerat i trä från USA. Mycket vackert bräde.
Jag tog med det till mamma, och min syster och bror var också med.
Alla fick svar och kontakt (mestadels från min mormor) utom jag; planchetten gled av brädet vid varje fråga.
Vi frågade saker som ingen av oss visste, än mindre mamma, och när vi kontrollerade detta fick vi reda på att allt stämde.
Jag fick reda på att en pagian på jobbet (som jag berättat att jag köpt ett bräde för) hade 'spärrat' brädet för mig så att jag inte skulle hamna i fara.
Det brädet fick jag sälja (hade ju ingen nytta av det).
Bräde nummer två är svenskt och svensktillverkat. Inte heller någon tur där. En vän kollade på brädet, och tyckte att det verkade 'dött'.
Så när en kollega från ett annat jobb åkte till USA, bad jag henne köpa med sig ett ouijabräde (glow in the dark).
Jag har nu testat det också, vid flertalet tillfällen, ensam och med sambon, men so far, no luck.
Kan det vara så att pagianen blockat mig? Eller är jag inte mottaglig?
Jag har under mina yngre år (mellan 6-12 år gammal) upplevt en del 'spökerier'.
Bl.a när en kompis var hemma hos mig, vi var ensamma i mitt rum (i ett hus som är över 100 år gammalt). Plötsligt skriker en mansröst 'UT!'. Bara jag hör, som blir livrädd och springer ner till mina föräldrar.
Pappa tror inte på det ockulta. Mamma tror, och pratar ofta med mormor när hon besöker minneslunden.
Vad kan detta bero på?