• deus ex machina

Varför får jag aldrig svar? (ouija)

Detta är nu mitt tredje bräde, och det får jag inte heller någon kontakt med.

Det första köptes importerat i trä från USA. Mycket vackert bräde.
    Jag tog med det till mamma, och min syster och bror var också med.
    Alla fick svar och kontakt (mestadels från min mormor) utom jag; planchetten gled av brädet vid varje fråga.
    Vi frågade saker som ingen av oss visste, än mindre mamma, och när vi kontrollerade detta fick vi reda på att allt stämde.

Jag fick reda på att en pagian på jobbet (som jag berättat att jag köpt ett bräde för) hade 'spärrat' brädet för mig så att jag inte skulle hamna i fara.
    Det brädet fick jag sälja (hade ju ingen nytta av det).

Bräde nummer två är svenskt och svensktillverkat. Inte heller någon tur där. En vän kollade på brädet, och tyckte att det verkade 'dött'.

Så när en kollega från ett annat jobb åkte till USA, bad jag henne köpa med sig ett ouijabräde (glow in the dark).

Jag har nu testat det också, vid flertalet tillfällen, ensam och med sambon, men so far, no luck.

Kan det vara så att pagianen blockat mig? Eller är jag inte mottaglig?

Jag har under mina yngre år (mellan 6-12 år gammal) upplevt en del 'spökerier'.
    Bl.a när en kompis var hemma hos mig, vi var ensamma i mitt rum (i ett hus som är över 100 år gammalt). Plötsligt skriker en mansröst 'UT!'. Bara jag hör, som blir livrädd och springer ner till mina föräldrar.

Pappa tror inte på det ockulta. Mamma tror, och pratar ofta med mormor när hon besöker minneslunden.

Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Varför får jag aldrig svar? (ouija)
  • Solstrål82
    dotty skrev 2010-08-10 13:44:40 följande:
    skit i pengar och fame. när jag tror på något gör jag allt i min makt att övertyga andra om att jag har rätt. tänk vad skönt att slippa alla skeptiker här tex! bara det borde vara ett inciatament för att överbevisa idioterna som alltid envisas med att säga emot.

och med tanke på hur många som påstår sig kunna se/höra/känna saker så borde det rimligtvis finnas åtminstone några som är intresserade av pengar. särskilt då det finns så många som faktiskt tjänar pengar på att tex spå eller snacka med andar.

det är intressant att så många människor håller så mycket info för sig själva och samtidigt klagar på skeptiker. att så många menar att de upplever saker men inte kan bevisa det på något sätt öht. jag finner det mycket märkligt att ingen är intresserad av att överbevisa dessa skeptiker. i synnerhet då skeptikerna har mååånga mååånga teorier om hur dessa bluffar fungerar. varför kan dessa teorier aldrig bemötas?

med andra ord: ditt lilla försvar håller inte. (nu spår jag att du inte kommer svara på det jag skrivit här utan istället kommer du säga något om att du inte vill ha pengar/fame eller är intresserad av att bevisa något för du VET vad du sett/känt/vet.)
    HUR ska jag kunna bevisa det via nätet?
  • R Franklin
    Solstrål82 skrev 2010-08-11 21:38:23 följande:
    Tack för tipset!
    Berätta gärna hur det går.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Solstrål82
    R Franklin skrev 2010-08-11 21:49:38 följande:
    Berätta gärna hur det går.
    Ja det kommer jag att göra Väldigt spännande!!
  • Kimona

Hej, tänkte bara tipsa dig om att du inte behöver något bräde egentligen, bara andarna har bokstäver att använda och ett objekt att flytta.

Anden i glaset är just en sån enkel version av Ouija, så slipper du sälja en massa bräden.

Jag fick konstiga svar också, men fick veta av ett medium att det var en ande som lurades.

Frågade om jag fick prata med morfar, fick svar nej, frågade varför och glaset gled av.

Anden påstod sig vara min vägledare men mediet förklarade att det var en elaking som försökte manipulera sig in i huset.

• R Franklin
    Kimona skrev 2010-09-07 11:10:30 följande:
    Jag fick konstiga svar också, men fick veta av ett medium att det var en ande som lurades.
    Den enda som lurade någon var mediumet, som fick dig att tro det finns andar.
  • R Franklin
    Solstrål82 skrev 2010-08-11 22:05:01 följande:
    Ja det kommer jag att göra Väldigt spännande!!
    Hur har det gått?

Gnuggar mina synska celler och spår att Solstrål82 aldrig kontaktade Vof, vad tror ni? Är jag synsk?
  • Pentagram
    R Franklin skrev 2010-09-21 12:37:11 följande:
    Hur har det gått?

Gnuggar mina synska celler och spår att Solstrål82 aldrig kontaktade Vof, vad tror ni? Är jag synsk?
    Eh, du stavade fel till cynisk på två ställen... :)
  • TessanE

Alltså jag fattar inte varför man är ine på okulttrådarna om man inte tror eller bryr sej osv.. Sluta sabba trådar!!

Svar på tråden Varför får jag aldrig svar? (ouija)