Könsbestämda barnkläder en olustig trend

Vad säger ni om min debattartikel på aftonbladet.se? Tror ni förlegade könsroller förstärks genom stereotypa barnkläder?
Är artikeln bra eller anus?

Artikeln är såklart superb!
JA, jag köper olika kläder till mina barn, min son är en pojke och ska då ha "pojk kläder" min flicka "flick kläder" men detta är ett val jag har valt inte för att det samhället är så,,, Man kan försöka propsa och propsa om att pojkar ska kunna ha rosa kläder men inget kommer ändra sig ändå,,, Jag anser att det skulle se rätt löjligt ut om jag ser en kille i klänning, varför i allsin dar skulle man frivilligt sätta på en pojk i klänning,,,,,,,,,, Visst att man ska skapa jämndställhet mellan kvinnor och män men det har väl inget med kläder att göra,, det är ju inte kläderna som gör att kvinnor tjänar generellt mindre än vad män gör eller att kvinnor går hemma mer med barnen än män,,, att kvinnor städar , tvättar tar hand om allt inom hemmet än män,,,,, För i så fall om det är kläderna orättvisan sitter i så ska jag genast börja klä min pojke i rosa klänningar och min flicka i kalsonger i stället för trosor....
Jag hoppas att jag kan låta mitt barn växa upp fritt. Vill hon ha rosa så får hon ha det, vill hon bara ha svart så får hon väl ha det med. Får jag någon dag en son så blir det väl till att plocka fram storasysters gamla klänningar varma sommardagar... Just nu i alla fall så väljer jag kläder fritt, oavsett avdelning. Men ibland är det ju ganska svårt att få överblick när hälften av bodysarna hänger på ett ställe och hälften på ett annat. För en åtta månaders liksom, tror ni hon bryr sig...?
Jag har lite undringar om kläder och kön, kom gärna in och svara i min tråd
www.familjeliv.se/Forum-3-369/m53887156.html
Jag tror inte på ett könlöst samhälle tror inte våra döttrar kommer att bli mer jämställda för att vi nekar dem rosa och tyll.
Att man sedan inte gillar rosa och det är svårt att hitta kläder man personligen gillar är en helt annan sak.
Jag tror att det våra döttrar behöver är uppmuntran och självkännsla att de är perfekta som de är och en fluffig rosa prinsessa kan bli stadsminister och inte behöver vara ett mähä utan egna åsikter och vilja.
Jag tycker redan det är uppenbart att folk behandlar min fyramånaders dotter olika beroende på vad hon har på sig. Om hon har ljusa rosa gulliga kläder pratar folk ljust och kallar henne lilla dockan och sånt, om hon har jeans och svart / grön /grå tröja busar de med henne mycket mer. Det spelar verkligen roll vad man klär barnen i. I flickkläder kan man ibland inte leka lika bra, folk behandlar barnet som om det är gulligt och ömtåligt och dessutom tror jag man ber barnet "ta det lugnt och akta den fina klänningen " mycket mer. Om de har slitstarka kläder så kan de leka och smutsa ner sig mer utan att någon anmärker på det. Värdelöst. Önskar att folk kunde förså konsekvensen av blå/rosa - nej, det är klart att rosa inte är en dålig färg men det blir dåligt om man lär barnen olika saker och behandlar dem olika.
Och om jag hade en son är jag säker på att han emallanåt också skulle vilja vara fin och gullig och ha fina glitterkläder. Då skulle han få ha det. Självklart. Pojkar måste få känna sig fina, flickor måste få känna sig oömtåliga.
Det är obehagligt med föräldrar som tvingar in barnen i fabricerade livsstilar oavsett om det är konservativt eller unisex. Föräldrar ska ju hjälpa barnen att utvecklas naturligt och självständigt till fria, harmoniska och ifrågasättande personer, inte forma dem som tennsoldater. Ska det vara så svårt att ha en avslappnad inställning till samhällets påhittade normer? Vissa föräldrar klarar det uppenbarligen bra, då borde alla kunna det.
Min pojkvän får ha kvinnokläder om han vill, jag älskar honom inte mindre för det =)