• hilah

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Det där med före och under ÄL.... chanserna att påverka är så minimala att jag verkligen inte tror att det gör någon skillnad för individen. Vår pojke blev till flera dagar innan ÄL

Själv tycker jag inte att det är skumt att önska ett kön. Vill gärna ha en dotter nu efter pojken, men jag har valt att jobba på attityden istället för samlagsmetoder. Klart att man älskar barnet oavsett, men visst tror jag att man blir besviken om man jobbar för att få ett visst kön och så blir det inte det. Och att bli besviken vid UL... nä, det vill jag inte. Nu har jag kommit så långt att jag inte bryr mig vad det blir och det tror jag jag mår bättre av.

• hilah
    Nikki b skrev 2010-11-12 10:36:03 följande:
    Glad KUL med så många härliga mammor som diskuterar!!!
    Ja detta med kön och önskan verkar alla mammor ha... trots att dem inte vill erkänna det kanske? Jag fick min mens igår så denna månad blev det inte nå bebis hellerObestämd men det är väl bara att kämpa på.... vi prövar att ha sex nå dagar innan ÄL varje månad nu sista 8 veckorna... jag har läst att det tar längre tid att bli gravid då pga att man inte har sex på ÄL...alltså om man önskar en dotter...?... Ni som har döttrar hur har ni gjort? Ni som har söner..har dem blivit till på ÄL-dagen?

Misan och Mina-KUL Skrattande då är vi tre som hoppas på att de ska finnas nå liten kvar i röret som ska hinna till ägget....  Om ni har nå sidor ang just detta med att "producera ett kön"- länka gärna mig !!!!
    Som sagt så blev vår son till flera dagar innan ÄL. Liiiiite kan man nog påverka, men inte alls så mycket som det ibland låter när folk pratar om när de ska ha sex för att få en flicka eller pojke. Dock skadar det ju inte att testa

Hade sex dagen innan ÄL och på ÄL-DAGEN denna gången för vi ville mest av allt bara bli med barn. Men det ska bli spännande att se vad det blir - om en vecka ska vi på köns-UL.
  • hilah

Ville bara uppdatera lite: Vi var på könsultraljud idag och det ser ut att bli en flicka Baby Observera att hon blev till på ÄL-dagen.

• hilah
    Nikki b skrev 2010-11-24 14:55:21 följande:
    Solig Grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Åhh så underbart för dig (er) ... jag är sååå AVIS.....!!!!!!!!!!! Hoppas du mår bra nu o jag förstår att du är lycklig... åhh vill oxå ha en liten tjej ju............. !!!!!!!
    Min bästa vän som har 3 pojkar (alla blev till på 1a försöket på ÄL dagarna alla 3 gånger) hade nu sex 1 dag efter ÄL... o de visar sig va en till pojke.... hon är självklart glad, men samtidigt kommer hon sakna att aldrig få en dotter..... man kan ju inte rå för va man känner ju... hennes man sa stop vid 3 barn men hon har sån längtan efter en dotter så de försökte på nr 4... men som sagt så blev de ingen flicka. Barnmorskan hade sagt att det är vanligt att de par som redan har 2-3 pojkar får en till pojke pga det är så att vissa män "bara" kan göra pojkar....
    Ja, fast det känns nästan lite overkligt nu när jag har tänkt så mycket på att det nog är en pojke och verkligen började tänka på bebisen som en 'han'. Vem vet, det kan ju fortfarande bli en överraskningen vid förlossningen, men jag måste säga att det såg väldigt mycket ut som en tjej på ultraljudet.

Man har ju hört att det är liiite större chans att få samma kön när man redan har 2 av samma, men det stämmer ju inte in på dig eftersom du nu har en ny man. Så där är det 50/50 igen
  • hilah
    vita stenen skrev 2010-11-25 18:34:42 följande:
    Hoppar in här med en fråga.

Vi tänkte göra ett försök att få till en liten kille den här gången. Fick positivt på ÄL-testet i morse. Ska vi ha sex ikväll eller vänta tills imorrn?

Är helt ny på det här med äl-test, har aldrig använt det förrut.
    Nu svarar jag lite sent... Jag hade nog haft sex dagen då ÄL-testet visar positivt samt dagen därefter. Då har ni ändå dubbel chans den månaden. Jag vet inte vilket test du använder, men om det är en sticka som färgas starkare och starkare ju närmare ÄL du kommer, så skulle jag vänta tills strecket är nästan lika starkt som kontrollstrecket och då ha sex den kvällen och dagen därpå.
  • hilah
    Nikki b skrev 2010-11-26 12:02:20 följande:
    Solig Ja.... hahha... men vet ju aldrig... men om de väldigt mkt såg ut som en liten tjej är de säkert det... =) Jätteroligt oavsett, grattis igen! Varje graviditet är ett mirakel... de e såå mkt som ska till för att bli graivd ju=) Åhh hoppas jag kan bli det i vår... räknar ner dagarna till Maj då bebisverkstaden kan börja... =)
    Ja... precis, har oxå hört att de e 75% chans att få ett barn av samma kön, så de stämde visst in på min vän som väntar den 4e pojken nu.....
    Detta med att skaffa barn med en ny karl är en otrolig upplevelse... allt är nytt på nå vis...ska verkligen pröva alla tricks, då menar jag maten o sluta ha sex 3 dgr innan ÄL i vår...o hoppas hoppas...!
    Vad spännande! Sonen var faktiskt oplanerad och nu när vi medvetet försökte få till tvåan, så var det en speciell känsla. Maj är en bra månad att bli gravid i - då föds barnet i februari, som min son och jag tyckte det var perfekt. Skönt att slippa vara gravid på sommaren och lagom tills värmen kommer är man återställd och barnet är starkare.
  • hilah
    vita stenen skrev 2010-11-26 12:05:32 följande:
    Tack för era svar. Vi körde iaf igårkväll ;)

Igår kväll började jag även få äl-värk, har haft liite ont nu på morgonen oxå. När är det egentligen man har värken? Är det när ägget släpper eller innan ägget släpper?
    Tror det är när ägget släpper, så ni prickade det nog in det ganska bra Lycka till!
  • hilah
    Nikki b skrev 2010-11-30 22:05:40 följande:
    Solig Jaha..?... mina söner va oxå oplanerade, jag hade ingen aning om att det fanns nå metoder man kan testa för att få ett visst kön, men nu vet jag det o precis som du säger så måste det vara en speciell känsla att planera en bebis... Min pojkvän o jag är helt överens att vi sak sätta igång bebisverkstaden i Maj.... såå spännande jag längtar så jag vet inte vad jag ska ta mig till hahaa... Det är p.ga min akademiska examen jag ska ta så jag då tar examen höggravid är tanken. 
    Jag tar dock examen i Januari så man kanske ska börja pröva i Juni ist..???.. iof är väl inte chansen speciellt stor att man blir gravid på första gångerna???...eller?.. 
    Hur länge har ni försökt tills du blev gravid? 
    Ja, jag kan tänka mig att det är en bra månad att få barn i... feb-mars när våren kommer .... hoppas hoppas jag kan bli gravid bara... man är ju så orolig.....Skäms 
    Det låter ju som en bra plan - jag antar att du kommer att skriva en uppsats den sista tiden innan examen och det är ju rätt skönt att kunna sitta hemma och skriva när man är gravid. Men lita inte på att det tar några månader att bli gravid... Jag var pessimist och var helt säker på att det skulle ta minst 5 månader och så gick det på första försöket
    Är lika nojig som du - var jätterädd att jag inte skulle kunna bli gravid. Men du har redan 2 barn och det var faktiskt inte så länge sedan du fick dem, så det kommer nog att gå finfint
Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???