Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???
Hejsan!Jag vill börja med att säga att jag inte vill ha massa svar ang att man ska älska det barn man får...osv..osv.. det är en självklarhet. Så har du åsikter kring det- skriv inte detta här tack- det är inte ämnet jag vill prata om. Barn oavsett kön är Guds gåva, men det har inget att göra med om man som mamma/pappa önskar eller drömmer om en flicka / pojke.
Jag är en mamma som har två söner på 4 resp 5år. Jag älskar dem mer än livet självklart... Jag har varit ensamstående på heltid sen de va små. Nu har jag funnit mannen i mitt liv, vi vill ha barn. Jag har alltid haft en längtan efter en dotter.
Så min fråga är:
- Har ni/någon testat Shettles-metoden som går ut på att tidpunkten för samlaget avgör barnets kön.... ???eller har ni testat några andra metoder....- OCH hur gick det???
-Har någon testat Shettles-metoden och det funkat / inte funkat???
(Nu menar jag INTE medicinska metoder som spermaseparation.)
Dessa diskussioner förekommer inte iSverige... men i USA är det vanligt bland mammor att diskutera detta. I USA ber mammorna aldrig om ursäkt för sina diskussioner, man tipsar varandra och har respekt för förälrarnas önskan om att få en pojke/ flicka.
På en svensk föräldrasida skulle man till exempel aldrig hitta ett diskussionsforum som är ägnat könsbestämningen av bebisen innan den är född.
Men se, det finns det på t ex Parentsoup.com här är det många många kvinnor som fritt och öppet talar om det som i Sverige inte alls är politiskt korrekt, tvärtom, är väldigt tabu.
Detta att vilja styra hur man får en pojke eller en flicka. Signaturerna är tydliga och talande "boysneedasis"..osv..och så vidare. Det är nämligen så i USA att de flesta kvinnor på föräldrasajterna som vill bestämma sitt barns kön.
Tacksam för svar!