• nivea bbb

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Hejsan!
    Jag vill börja med att säga att jag inte vill ha massa svar ang att man ska älska det barn man får...osv..osv.. det är en självklarhet. Så har du åsikter kring det- skriv inte detta här tack- det är inte ämnet jag vill prata om. Barn oavsett kön är Guds gåva, men det har inget att göra med om man som mamma/pappa önskar  eller drömmer om en flicka / pojke.

Jag är en mamma som har två söner på 4 resp 5år. Jag älskar dem mer än livet självklart... Jag har varit ensamstående på heltid sen de va små. Nu har jag funnit mannen i mitt liv, vi vill ha barn. Jag har alltid haft en längtan efter en dotter.
    Så min fråga är:
    - Har ni/någon testat Shettles-metoden som går ut på att tidpunkten för samlaget avgör barnets kön.... ???eller har ni testat några andra metoder....- OCH hur gick det???

-Har någon testat Shettles-metoden och det funkat / inte funkat??? 
    (Nu menar jag INTE medicinska metoder som spermaseparation.)

Dessa diskussioner förekommer inte iSverige... men i USA är det vanligt bland mammor att diskutera detta. I USA ber mammorna aldrig om ursäkt för sina diskussioner, man tipsar varandra och har respekt för förälrarnas önskan om att få en pojke/ flicka.

På en svensk föräldrasida skulle man till exempel aldrig hitta ett diskussionsforum som är ägnat könsbestämningen av bebisen innan den är född.
    Men se, det finns det på t ex Parentsoup.com här är det många många kvinnor som fritt och öppet talar om det som i Sverige inte alls är politiskt korrekt, tvärtom, är väldigt tabu.
    Detta att vilja styra hur man får en pojke eller en flicka. Signaturerna är tydliga och talande "boysneedasis"..osv..och så vidare. Det är nämligen så i USA att de flesta kvinnor på föräldrasajterna som vill bestämma sitt barns kön.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???
  • Helene OSV

Vi har gjort så... dock lite omedvetet.
    När tjejerna blev till hade vi sex så fort jag kände av äl-symtom (dvs nån dag innan äl) och när Valter blev till så var det samma dag som äl. (den här gången hade vi sex både före och preciiiis efter äl och vi tror att det är en kille)

• Förväntansfull0406

Vi väntar en tjej nu (hon skulle ha kommit haha) Men vi fick försöka länge så jag hade sten koll på äl och blev gravid exakt på äl.

Men annars vet jag inte hur det fungerar, men mycket intressant!

Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Teskedsmamman

Vi har haft sex på äl alla gånger, väntar nu min fjärde pojke...

Marginellt kan man påverka könet med att ha sex dagarna innan för flicka och under pågående äl för pojke. Det är mest slumpen faktiskt.... trots allt.

3 killar & pojke 4 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Nea76

Glömde...gå in på forumen och läs om "swaying"!! Det gör jag!!Glad

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Zarina

Tycker personligen det är urlöjligt att det ska vara så jä*la tabubelagt! För mig är det totalt självklart att jag helst av allt sku villa ha både en pojke och en flicka!! Har redan bestämt att när verkstan med nummer två börjas ska vi nog försöka med alla knep som finns att få det andra könet! Jag kan inte förstå varför man inte skulle vilka ha både könen, om man fick välja! Lika självklart är givetvis att även om barn nr 2 också blir en pojke/flicka så älskar man barnet inte mindre! Men jag har alltid drömt om att ha båda, kommer nog att skaffa 3 barn oberoende så hoppas jag har tur! Om alla 3 är samma kön kanske till och med ett 4e kunde övervägas. Könsbetonad abort tror jag nog jag aldrig sku kunna göra tex, men om forskningen någon gång hittar på ett sätt att avgöra könet så skulle jag nog tycka det vore bra och intressant!

• Nea76
    Zarina har du kollat upp Microsort?? Det är inte så fasligt dyrt och går att göra på lite olika ställen i världen!!
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Zarina

Nix har aldrig hört! Ska kolla på skoj! Men som sagt väntar jag första barnet nu, så det är många år kvar tills vi gör ett försök med tvåan, och trean blir sedan "avgörande" om de två första är samma kön Tungan ute

• nivea bbb

Kul kul att det finns fler än jag som tycker detta är intressan...
    Jag har läst massa på olika amerikanska sidor, där har dem någon form av ägglossningskit (kanske samma som clearblue produkter???) så man har stenkoll när /innan  ägglossningen.. sen har jag genom min vän fått massa info om Shettles-metoden som är otroligt poppis i USA, där har hon och grann-mammorna träffar där de diskuterar olika metoder,, hon har 3 flickor o en pojke..
    I sverige är det ju inte tillåtet att medicinskt välja kön.. vilket man kan göra i USA för 2300-4000 dollar vilket min vän gjorde då det ville ha en pojke efter sina 3 flickor.

Skulle va kul o höra om någon verkligen testat en metod o hur det gick.. jag själv ska göra det.. dock inte allt som står i Shettles metod men lite.. =)

Helena OSV- intressant med dina barn, då borde ju Shettles metoden funkat på er???

Mina- Tack :) jag ska gå  in där o kolla nu=)

För er som är intresserade kan jag rekomendera dessa länkar:
    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.fertilinet.com/sexofbaby.htm

http://booksxyz.com/profile2970365.php

http://se.babycenter.com/pregnancy/naming/choosingsexfolklore/

Mvh / Nyfikna Nikki-mamman...

• hilah

Det där med före och under ÄL.... chanserna att påverka är så minimala att jag verkligen inte tror att det gör någon skillnad för individen. Vår pojke blev till flera dagar innan ÄL

Själv tycker jag inte att det är skumt att önska ett kön. Vill gärna ha en dotter nu efter pojken, men jag har valt att jobba på attityden istället för samlagsmetoder. Klart att man älskar barnet oavsett, men visst tror jag att man blir besviken om man jobbar för att få ett visst kön och så blir det inte det. Och att bli besviken vid UL... nä, det vill jag inte. Nu har jag kommit så långt att jag inte bryr mig vad det blir och det tror jag jag mår bättre av.

Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???