• Risgrynet

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Är i samma sits själv. Två pojkar och önskar oss nu en liten tös.

Vill bara påpeka ett par saker.

Det föreslås att äta/dricka grape. Detta gör kroppen mer basisk och inte sur. Trots att grapen i sig är sur. Den påverkar något i kroppen som utlöses så att vi blir mer basiska.
    Kalcium och magnesium gör oss också mer basiska.

Så jag kör med tranbär i juice och kapslar. Har slutat med vitamintabletterna (eftersom de innehåller just kalcium och magnesium) och äter enbart folsyra.

Vi ska försöka ha sex ända fram till dagen före äl och sen paus. Tror tyvärr enbart att detta kommer resultera i att det dröjer längre tid att bli gravida och sen kommer vi ändå få en pojke. Och ändå bli överlyckliga. Tänk vad man gör sig till

Här kan ni läsa om pH http://www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

men i korta drag - undvik allt som anses nyttigt och kläm i er kött, ägg, mjölkprodukter, choklad, kaffe och svart te. Om ni ska äta grönsaker så koka dem alldeles för länge och håll er sedan ute i det kalla vädret mycket vilket också gör blodet en smula mer surt.

• Risgrynet

robzgurl - vart läste du det och angavs det någon anledning till varför det skulle öka chansen/risken för flickfoster?

• Risgrynet

Det här är ju väldigt intressant. Vi har helt motsägelsefull information.

Å ena handen ska man göra sig försurad för att x-spermierna klarar sur miljö bättre än Y men så ser livsmedlen som du Nikki b presenterar för de som vill ha flickor ut som sådant som gör oss mer basiska... jag fattar inget alls.

• Risgrynet

Har suttit och läst om lite allt möjligt och se här vad det står på www.niomanader.se

Högst trolighet för befruktning inträffar 1-2 dagar före uppskattad tid för ägglossning. Det är en övervikt för pojkgraviditeter under de minst fertila dagarna. Ju längre från fertilitetstoppen som befruktningen sker desto större risk för missfall, något man tror kan bero på kromosomfel när cellerna åldras.

Knepigt att det står att det är övervikt av pojkgrav. under de minst fertila dagarna. Borde det inte vara tvärt om? Ja och den biten med missfall och kromosomfel lät ju inte så kul... Jag börjar bli mer och mer tveksam till detta med att försöka påverka könet. Come what may liksom.....

• Risgrynet

Jag måste dock be er fundera över en sak angående kostråden. Om målet är att försura kroppen så stämmer det inte helt så som ni skrivit. Gå in på .www.halsosidorna.se och läs om syrabasbalansen.

I korthet:

Livsmedel som är basiska i kroppen och som vi bör äta mer av (och detta ger optimala förhållande för befruktning, dvs är snällt mot alla spermier - x och y) checkbox_blue_small.jpg

De flesta grönsaker, rotfrukter, potatis m.f.

checkbox_blue_small.jpg

Frukt och bär, citron, grapefrukt.

checkbox_blue_small.jpg

Svamp, bönor, komjölk, mesost.

checkbox_blue_small.jpg

Tillskott av kalcium och magnesium är bra då dessa är basiska. För att balansera den normalt för stora syrabalansen kan man därför med fördel ta tillskott av kalcium- och magnesiumpulver (ca 1 tsk per dag).

checkbox_blue_small.jpg 

Algen Chlorella har många bra egenskaper och motverkar bl.a. försurning och hjälper till att rensa kroppen på tungmetaller.

checkbox_blue_small.jpg 

Biologiskt odlade grönsaker anses överlag bli mer basiska, beroende på jordmån, näringsämnen mm.

checkbox_blue_small.jpg

En hel del örter är basiska och kan tas som tillskott eller som teér. Många örter är även bra på att binda  tungmetaller som kan finnas lagrade i kroppen. Exempel på bra örter är: brännässla, åkerfräken, nyponpulver, luzern, johannesört, anis mf.

Livsmedel som är syrebildande (dvs bra om man vill ha en flicka) checkbox_red_small.jpg

Kött, fisk, ägg.

checkbox_red_small.jpg

Kost som innehåller mycket socker. Obs! sockrad frukt (sylt mf.) blir även sur.

checkbox_red_small.jpg 

Ost, pastöriserad mjölk (den som finns i butikerna). Mjölprodukter anses även vara slembildande enligt många och kan därför hjälpa till att göra kroppen än mer igenslaggad och toxisk.

checkbox_red_small.jpg

Vita mjölprodukter, pastaspannmål som råg, vete, havre, ris

checkbox_red_small.jpg

Margarin, olivolja.

checkbox_red_small.jpg

Kaffe, svart té (de flesta örteér är dock basiska) saft, läsk, alkohol, tobak, läkemedel.

checkbox_red_small.jpg

Baljväxter som ärtor och linser är svagt syrabildande. Nötter och frön, Kakao, peppar likaså.

• Risgrynet

Hihi, nejnejnej. Detta är text tagen från en hälsosajt som beskriver vad som gör vår kropp sur respektive basisk. Måste poängtera att man BÖR eftersträva att vara basisk. Då mår kroppen bäst. Men det är ju så att enligt teorin om att X-spermien är lite mer seglivad så bör vi göra oss så infertila som möjligt. Sunka till oss mao

Parenteserna: (och detta ger optimala förhållande för befruktning, dvs är snällt mot alla spermier - x och y) samt  (dvs bra om man vill ha en flicka) har jag skrivit till enligt egen tolkning (vad jag tror är rätt sunt förnuft om man förstår bakgrunden till varför man ska äta på ett visst sätt)

Men jag är absolut ingen expert. Bara försöker förstå detta.

• Risgrynet

Efter att igår kväll fått positivt på ältest och haft molvärk och älflytningar så satt jag och lusläste gamla dagboksanteckningar från när yngste killen blev till. Tittade på VUL och UL och mätningar och dateringar och insåg att det som jag trodde var mitt ( EXTEEMT tidiga) första gravsymtom - molvärk - faktiskt var min ägglossning

Detta innebär att han blev till på sex som vi hade tre eller fyra dygn innan själva ägglossningen. Så då kastade vi alla teorier om 'könsbestämning' och hade sex inatt med för att öka chanserna att bli gravida denna månaden. Har redan börjat längta lite efter vår lillebror ja för jag är sääääker på att det blir en pojke till.

Så, lycka till ni som tänker kämpa på med metoder av alla slag, nu överger jag er  det ska bli spännande att få följa er sedan när ni är gravida.

Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???