• Robzgurl

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

lägger till i favoriter.

nikki b

har också ny man. 2 pojkar sen innan. ;-P

lägger p-pillerna om 3 veckor typ.

• Robzgurl

Nikkib

japp, speciell känsla men ny man. Levde med exet i drygt 7 år. Nu är allt nytt igen. Mina barn var också planerade men fösta tog ca 1,5 år att tillverka. Och jag har för mig att han blev till på äl dagen. Men man vet ju inte. Ha är fem år nu. minns inte..

tvåan tog ett seriöst försök. Hade sex mitt på äl, när testet visade pos. *hade slutat med minipillerna i januari och sen körde vi med avbrutet och i april smack.

Jag är lit velig. Jag vill egentligen NU! Och funderasr på att sluta efter denna p-pillerkartan, dvs om 2 veckor. Men är helt rädd att jag ska bli gravid direkt. Vill vänta några månader till (tar examen  jan 2012 - dvs om lite mer än ett år).

Men sen är jag rädd för att det ska ta lång tid.... då är det ju lika bra att börja.

Funderar på att köpa ph-test. de har på apoteket 230kr. HAr redan köpt kalciumtabletter o folsyra..

Ska köpa tranbärskapslar också..

VAD ÄR DET FÖR MAT MAN SKA ÄTA?? 

• Robzgurl
    Risgrynet skrev 2010-12-01 11:36:34 följande:
    Är i samma sits själv. Två pojkar och önskar oss nu en liten tös.

Vill bara påpeka ett par saker.

Det föreslås att äta/dricka grape. Detta gör kroppen mer basisk och inte sur. Trots att grapen i sig är sur. Den påverkar något i kroppen som utlöses så att vi blir mer basiska.
    Kalcium och magnesium gör oss också mer basiska.

Så jag kör med tranbär i juice och kapslar. Har slutat med vitamintabletterna (eftersom de innehåller just kalcium och magnesium) och äter enbart folsyra.

Vi ska försöka ha sex ända fram till dagen före äl och sen paus. Tror tyvärr enbart att detta kommer resultera i att det dröjer längre tid att bli gravida och sen kommer vi ändå få en pojke. Och ändå bli överlyckliga. Tänk vad man gör sig till

Här kan ni läsa om pH www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

men i korta drag - undvik allt som anses nyttigt och kläm i er kött, ägg, mjölkprodukter, choklad, kaffe och svart te. Om ni ska äta grönsaker så koka dem alldeles för länge och håll er sedan ute i det kalla vädret mycket vilket också gör blodet en smula mer surt.
    hum. då är det bara att kasta (eller spara om de håller) mina vitamin kvinna... o kalcium tabs.. Men jag läste tvärtom.. att kalcuim o magnesium skulle vara för flicka..

Funderar på att köpa ph- stickor..

ngn som vet om man kan få tag i dem lite billigare på nätet?
  • Robzgurl
    Risgrynet skrev 2010-12-01 13:40:59 följande:
    robzgurl - vart läste du det och angavs det någon anledning till varför det skulle öka chansen/risken för flickfoster?
    www.ingender.com 

läste inte så noga dock 
  • Robzgurl
    Risgrynet skrev 2010-12-01 22:00:56 följande:
    Har suttit och läst om lite allt möjligt och se här vad det står på www.niomanader.se

Högst trolighet för befruktning inträffar 1-2 dagar före uppskattad tid för ägglossning. Det är en övervikt för pojkgraviditeter under de minst fertila dagarna. Ju längre från fertilitetstoppen som befruktningen sker desto större risk för missfall, något man tror kan bero på kromosomfel när cellerna åldras.

Knepigt att det står att det är övervikt av pojkgrav. under de minst fertila dagarna. Borde det inte vara tvärt om? Ja och den biten med missfall och kromosomfel lät ju inte så kul... Jag börjar bli mer och mer tveksam till detta med att försöka påverka könet. Come what may liksom.....

håller med.. allt är väldigt motsägelsefullt....  

nikkib

Jag, funderar på om vi ska vänta ett par månader till. Har pluggat innna när jag fick barn o det funkar. Men sista kursen känns lite sådär.. vi får se. 
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-07 18:56:48 följande:
    Solig Haha... ja va ska man säga? jag undrar om det är någon som har testat metoder o de funkat för ?... kanske inte går? ... så mycket man hör vet inte va man ska tro på hahaa.. Men lycka till o hoppas de blir en frisk bebis=))))
    Ja, det skulle vara roligt om folk uppdaterade hur de gått me alla teorier o bebisar=) de kommer jag göra=)) lycka till o hoppas vi alla får bebisar snart "!!!!!!!!!!
    håller med! Lycka till!¨

Man vet ju inte vad man ska tro... vi kommer nog att fortsätta att ha sex som vanligt. Sådär en gång om dagen ca, ibland varannan, men det tas igen under helgerna.

Men jag kommer att käka tranbärskaplsar i alla falla. och folsyra. Och det är mkt mkt möjligt att jag köper ph-stickor ;-P.

Nikkib - Ni skulle sätta igång i april va? Det blir nog så här med! 
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-09 15:06:28 följande:
    Japp... f.om  April kör vi igång hahhaa.....ska bli underbart... längtar sååå mycket! jag har 3 vänner som blivit gravida senaste veckorna,alla 3 inom 2 månader de försökt... hoppas o ber till Gud att de inte ska ta alltför lång tid.. o att man får en liten tjej.... Vi måste uppdatera varandra hur de går=)
    Jag har kollat min ÄL sen i juni ordentligt så jag kommer fortsätta med det, ska oxå köpa tranbärskapslar, dricka pressad citron (älskar det) o folsyra.. vart kan man köpa folsyra o tranbärskapslarna?
    -Vi får hålla tummarna tillsammans=)Solig

Ja, det får vi!! Ja, precis.. hur dum känner man sig om det sen tar ett år... lol.. MEn den som väntar på ngt gott.

Tranbärskapslar finns på hälsokost, men jag tror det är billigare att beställa från nätet.

dricka citron! friskt i alla fall! jag älskar också surt.. haha

Men det är inte lång tid kvar! 
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-10 15:25:29 följande:
    Hahaa... nej skönt som tusan ska du veta att ha en i samma sits=) som oxå lääängtar till i vår/ försommarHjärta...idag har jag en ENORM längtan..kan vara att sönerna hälsar på sin pappa nu 2 dagar.... och att ALLA kring mig får barn/ gravida...alla !!! Jag vill att de ska gå snabbt ...... månaderna seeeeeeeeeegar sig fram alltför mycket nu.... karln fattar ingenting o förstår inte alls min längtan... jag vill va gravid NU !!! hahahaa...
    Ok tack ska kolla hälsokost, de e ju även bra mot urinvägsinfektioner som jag får ofta=(... ska köpa dem nu... o folsyra måste man ju äta innan man blir gravid..men har hört att man riskerar högre chans att få cancer om man äter folsyra-samtidigt som det ska vara bra för fostret......................?.. förvirrande som alltid... Jag har 5 dagar kvar till ÄL så de skulle vara den perfekta helgen att försöka....men måste ju hålla mig ett litet tag till...jag önskar att studierna va slut... NU..Kräks
    Men kör ni med kondom nu då?

Ja, vissa dagar är längtan värrre. Känner likadant. Det är egentligen inte såå lång tid kvar med ja, det segar som f..

Ja, tranbär är ju bra mot uvi. DET har jag också mkt. Fick det första gången som gravid. Sen har jag börjat få det massor i år. Typ 4 ggr med behandlig, sen har jag känt det och provat först att dricka mkt med mera. Men mitt kommer så fort.. Känne ringet sen kissar jag en gång och får så ont och blodblandat. Weird - SORRY för vidrig info ;-P

Ja, det känns jätteskönt att ha ngn likasinnad!!  Hur gammal är du och dina söner? Själv är jag 25, barnen 5 och 3 år. Förhållandet med min nya man är inte jättelångt änsålänge , snart  9 månader. Men vi har känt varann sen mellanstadiet..

Sen var jag o exet ihop 6 år innan vi fick barn o hur bra gick det, aldrig ngn garanti.

Men längtan nu efter en liten är stor! Får hålla mig i skinnet för att inte ligga och kolla runder på nätet efter vagn och sådär.   ha det bäst!
  • Robzgurl

Ja, vi bor ju typ tsm, men han har kvar sin lgh men har typ alla sina grejer här. Jag har delad vårdnad. Trodde inte det för innan separationen fanns han inte där. Så det ärväl både positivt o negativt. Men jag har dem ändå mer, vissa veckor blir det 50% -50%. men han har ddem oftast ca två och en halv dag. Ons, hämtar på dagis. Sen får jag dem tors kväll eller fre morgon. :) men ja, det är jobbigt fram och tillbaka.. Sen är det drygt då min nye avskyr honom, men visar det inte.. Ha det bäst

Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???