Anonym skrev 2010-08-23 17:55:29 följande:
Vad kostar ett sådant möte på en klinik?
Och om ni vill, hur kom ni på att eran partner hade ett beroende?
Det kostar en del, runt åttahundra kr, men vad jag kan se så har det lönat sig hittills.
Jag har väl egentligen vetat om under hela vårt förhållande att det har funnits ett visst missbruk men blundat lite och dessutom de gånger jag har ställt mot väggen fått höra att jag är paranoid. (vilket man i och för sig har blivit till slut men med rätta) Man ska nog med facit i hand alltid lita på sin magkänsla tror jag.
Jag har hittat spår i datorn bl.a, och nu senast bl.a en mailadress som tydligt sa vad den var till för.
Jag ställde återigen "mot väggen", frågade om han ville skiljas, berättade inte vad jag hittat, och han erkände direkt. Jag tror att han insåg att det den här gången var droppen och att jag nog inte hade stannat om han inte erkänt. Det hade under den sista tiden dessutom eskalerat och det var som en lättnad för honom att allt kom fram nu.
Nu har vi gått ett tag på behandling båda två, i olika grupper, och det går upp och neer men mest framåt. Det känns hoppfullt igen!
Jag önskar ingen i världen den här sjukdomen eller en partner med densamma men jag tror stenhårt på att det går att tillfriskna ifrån den och att man kan leva ett lyckligt liv även efter en sån här tragedi.
Hoppas att det var lite på vägen...
Pratar gärna mer och är bollplank, kan jag också behöva ;)