• Anonym

Sexmissbruk

Är det någon här som lever med en sexmissbrukare eller en fd sexmissbrukare?
    Eller har du själv varit det?

Hur är det att leva tillsammans med någon som har eller har haft ett sådant missbruk? Hur klarar man det som anhörig? Vad finns det att få för hjälp? Hur klarade ni igenom detta? Hade han/hon svårt att erkänna sitt missbruk och vilka kategorier hade personen i detta missbruk (porr, överdriven onanering, sex med andra osv).

Hur stor är risken för återfall???

Vill höra eran historia!

• Svar på tråden Sexmissbruk
  • Anonym

Puffar i hopp om att någon har varit med om liknande och vill berätta sina historier. Både den som har varit sexberoende samt anhöriga till sexberoende.

Behöver verkligen era historier!!!!!

• Anonym

Vad kostar ett sådant möte på en klinik?

Och om ni vill, hur kom ni på att eran partner hade ett beroende?

• Anonym

min partner har samma problem, men hans sexmissbruk är mest på internet. han pratar sex med andra tjejer. under de två åren vi vart tillsammans så har det vart nästan 100 tjejer han pratat med. dock bara ett fåtal som han vart otrogen med på riktigt. han ska prata med en psykolog och har tagit bort allt som har med internetsidor och liknande att göra. vad mer kan man göra? kan man börja lita på en sån person igen? Hur ska man kunna veta att han slutar med det på riktigt och för alltid? hur gör man för att förhindra återfall? Vi har barn ihop så jag vill verkligen, verkligen, verkligen att allt ska bli bra. men kan han inet sluta så vill jag inte vara med honom.

Svar på tråden Sexmissbruk