• buggabo

    för gammal för barn?

    Hur ska man kunna bestämma sig? tycker att jag är i äldsta laget för barn, kommer att vara 44 fyllda om det lyckas..känner mej inte så gammal men tänker ändå på andras reaktioner. Bor i en kommun med mycket högutbildade människor. Får nästan ångest för min ålder..men min man vill så gärna..

  • Svar på tråden för gammal för barn?
  • Bubbis10

    ts
    själv är jag 32 å väntar mitt andra barn, MEN detta är det första för min man (x) å han är 41 :)
    tycker inte man ska begränsa sig efter en sådan sak å framförallt inte efter vad andra tycker. Gör vad ni tycker känns bäst för er:)

  • viseversa

    Äh varför bryr du dig om vad andra tycker? Lev DITT liv som du vill. och nej jag tycker inte du är för gammal. jag hade itne lyft på ögonbrynen ens om jag träffade en 44 åring nybliven mamma. Kör på ts.

  • ZacksMamma01

    Kör på! jag är 39 med en sjumånaders och visst., man har inte samma ork men kul är det. Man lever bara en gång...

  • Loppi2010

    Jag instämmer med tidigare skribenter, bry dig inte om vad andra tycker! Att vara äldre förälder har också sina fördelar. Själv  fyller jag 44 i höst & vi försöker för fullt med vår nr.2. Går det så går det & då är det bara att vara tacksam!! Lycka till =))

  • Mamma och Mor

    Är du frisk och har ork så kör på, ingen annan är ni själva känner om ni bör skaffa barn eller inte :)


    Lycka till!


    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • m1nn13

    Jag är 41 och drömmer om barn nr 3.
    Kör på! Klart ni ska prova. Min mamma var 44 när hon fick mitt syskon nr. 5. Här i grannskapet bor en tjej som fick sitt tredje barn nu 46 år fyllda!

    Tror du kommer ångra dig om du inte försökte... sen är det ju bara en bonus om det blir... det blir ju svårare att bli gravid ju äldre man blir!

    Lycka till!

  • Deniseb

    Hur ska man kunna bestämma sig? tycker att jag är i äldsta laget för barn, kommer att vara 44 fyllda om det lyckas..känner mej inte så gammal men tänker ändå på andras reaktioner. Bor i en kommun med mycket högutbildade människor. Får nästan ångest för min ålder..men min man vill så gärna..

    Jag håller absolut med alla som skrivit före mig om att skaffa barn på äldre dagar. Känner du/ni för det så gör det,MEN det är ju inte säkert att det blir något !!Bli inte besviken om ni får hålla på ett tag..
    Själv vill jag ha ett 4 barn och är 44(fick vår första vid 38) se om det blir något denna månad  
    Lycka till om ni väljer att prova.
    Håll tummarna för oss!! 

  • seejtaan
    buggabo skrev 2010-08-09 16:26:36 följande:
    Hur ska man kunna bestämma sig? tycker att jag är i äldsta laget för barn, kommer att vara 44 fyllda om det lyckas..känner mej inte så gammal men tänker ändå på andras reaktioner. Bor i en kommun med mycket högutbildade människor. Får nästan ångest för min ålder..men min man vill så gärna..
    44 snart, du kanske har tur att få barn om tre år då kan du fira din pension samtidigt som ditt barn tar studenten. wiiie?
  • Åsa Ros

    Säger som alla andra här ovan, Ah bry dig inte om vad andra tycker... jag fick min sladdis när jag var 39 År och vill gärna ha ett syskon till honom... jag ger mig själv till 45 år, om kroppen vill så att säga! Njut av livet och älska ett barn har inte med ålder att göra!

Svar på tråden för gammal för barn?