Inlägg från: Julia08 |Visa alla inlägg
  • Julia08

Hur gå till väga för att bli barnmodell?

Finns dessvärre ingen större efterfrågan på barnmodeller! Alla känner "nån" som har ett barn man kan låna som modell! Det finns kataloger (som skickas ut till alla agenturer, filmbolag, stylister etc) som man kan publicera sitt barn och sitt intresse i, men det kostar och leder oftast inte till några jobb!

• Julia08
    Anonym skrev 2010-08-10 18:48:42 följande:
    Ok, tack. Får jag fråga hur du vet detta? Arbetar du inom media, klädindustrin eller dylikt? Du ehöver inte svara om du inte vill.
    Har jobbat som modell och därmed varit i kontakt med många personer i branchen. Pratade även med en peronen som ger ut modellkatalogen då jag ville ha med min egen son. Han sa då att efterfrågan på barnmodeller var nästintill obefintlig! Under de sista tre åren hade det varit ETT barn som blev kallad till en provfotografering. Dessvärre så blev inte barnet antaget till fotojobbet, däremot så såg mamman bra ut och fick ett reklamuppdrag Förvånad!

Om jag ska ge dig ett råd så tycker jag att du personligen ska vända dig till de större företagen (tex HM) och fråga om där finns något intresse för barnmodeller. Har dom det så kan du ju skicka in bilder och presentera din dotter.

Lycka till =)!
  • Julia08

Ja, 1000 kr stämmer! De sk statistavgifterna ligger mellan 500-1000 inom reklam, film och tv! Modelljobb för tidningar ger ingen ersättning alls utan går under sk TFP avtal! Ett samarbete mellan modell och fotograf! Fotografen står dock för resa, upphälle, stylist och ljussättare. Modellen får bilderna gratis i för marknadsföringssyfte. Även fotografen!

Svar på tråden Hur gå till väga för att bli barnmodell?