• Anonym

jag längre än han...

Jag är iofs bara 2 cm längre än min man men jag gillar klackar och i mitt fall beror det faktiskt på min man att jag använder högklackat. Hade han inte kunnat ta det så hade vi väl iofs inte varit ihop men risken finns att jag hade anpassat mig till hans "tillkortakommande". Många är de killar som har haft svårt för att gå brevid mina 185cm, de går på tå och skuttar lite brevid. Inget för mig.
    Men ditt problem verkar ligga hos dig själv, din kille verkar inte bry sig. Ta på dig klackarna igen och efter ett tag så kanske du inte känner dig så stor längre. Börja inomhus.
    Och så får du göra som jag, uppmuntra din kille till att åka inlines, de blir en dryg dec längre och det är faktiskt lite mysigare att bli kramad då. Lite tryggare.

• Anonym

Längre än HONOM???

Tänk om han älskar dig, trots den bristande svenskan!

• Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-10 23:56:41 följande:
    men att man orkar bry sig om at jag har fel ord i rubriken..? ja, skulle tro att han älskar mig trots bristande svenska.

Lillsnufflan: ja, jag ska inte sitta ned, där går gränsen...på bröllopsfotot alltså:)
    Det var ju det som var hela poängen.. "orka bry sig" tror nog att han la märke till att du var längre än honom..
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-11 00:11:11 följande:
    Så länge ska det väl stå va??!! herregud kvinna, stava ordentligt!

FlörtFlört

Men asså förstår du inte? Jag tycker det är jätteviktigt att min svenska pojkvänn ska kunna klara av att böja en sån simpel sak som "han" rätt?
    Jag vill inte kunna svenska språket bättre än min pojkvänn, med tanke på att jag inte ens är svensk medborgare. Så JAG hade lagt vikt på en sån här sak. Fast det är en löjlig sak.. Precis som dina 5 cm..
    Hade det hela handlat om hans nedre delar, hade jag förstått ditt dilemma...

Å andra sidan hade jag inte valt en man som är kortare, men det är ju med tanke på hur kort jag är!

• Anonym

Min make är 168cm, jag är 177 >;) Han är dessutom väldigt smal, jag är normalbyggd, så han ser verkligen liten ut i jämförelse med mig. Vi träffades för väldigt väldigt länge sen (då var inte längdskillnaden så stor, jag var 170 och han var sina 168cm), jag var 6 år yngre och har fortsatt växa medan han var "färdig".

Visst har man tänkt tanken ibland, att man känner sig som en jätte o att det är lite tråkigt att inte kunna använda klackeskor, men jag älskar min man - det överväger mitt komplex 

• Anonym

Det är synd att längden är så viktig för tjejer, jag tror inte killar tänker alls likadant. Jag är 1,85 och skulle inte ha nånting alls emot att träffa någon 10cm längre. 

• Anonym

Min pojkvän sedan 3 år är en hel decimeter kortare än mig. I början störde det mig, men inte nu längre :)

• Anonym

Min morsa är 181 cm och min farsa är bara 165 cm.. =) Och jag blev 170 cm!

• Anonym
    Fratris skrev 2010-08-11 07:36:02 följande:
    Pojkvän stavas med 1 "n".

För att återgå till TS tråd: Jag kom INTE över att mitt ex var kortare än mig när jag hade klackar på mig (han var bara cirka 5cm längre än mig utan), och det tog slut efter över 2 år tillsammans. SJÄLVKLART inte på grund av hans längd, utan av andra orsaker, men nu när jag har en kille som är 193cm så inser jag verkligen hur viktigt det är för mig med längd... mycket mer än jag ville erkänna när jag var ihop med mitt ex! (Och då är jag "bara" 168cm).

Jag älskar också klackar och att känna mig kvinnlig, och det gjorde jag verkligen nästan aldrig med mitt ex. Vet inte vad jag vill säga med detta, bara att jag tror att de som själva inte varit där kanske inte alltid förstår problemet. Sedan finns det ju sådana som inte bryr sig alls, vilket ju är bra för dem :)

Ville nog bara säga att jag förstår precis hur du känner.
    Och man börjar först skriva med siffror när man kommer till "12"
  • Anonym

Jag är 189 och min kära sambo är 172. Jag har haft problem med det och har det fortfarande ibland men som min sambo brukar säga till mig, hur kan du vara så ytlig och låta det komma emellan oss

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-11 17:44:31 följande:
    Och man börjar först skriva med siffror när man kommer till "12"
    När man kommer till 4 fick jag lära mig.
Svar på tråden jag längre än han...