• Anonym (förvirrad)

jag längre än han...

Känns så fånigt att skriva om mitt "lyxproblem"..men det är det, ett problem.
    Träffade för tre år sen en undebar kille...allt jag vill ha i en förpackning! Men..jag är 1,83 och han 1,77... Nu tänker alla: vad är problemet?? men jag känner mig alltid som en jätte bredvid honom.. har alltid haft killar på ca 1,90, fått känna mig liten och "tjejig"ibland brevid dom, men det gör jag aldrig med min kille, förutom då vi sitter ned(?)...jag vet att det är han jag kommer leva med, men jag kan aldrig ha en klack på mig o aldrig kunna klä upp mig med honom..hade ballerinaskor på ett bröllop nu! Det är inte jag...men jag hatar känslan att känna mig stor brevid honom....hur ska man komma över detta?..kanske man inte gör....
    Jag skäms verkligen över mina tankar då jag tittar på honom...min fina kille...åååh, blir tokig på mig själv, men man vill ju inte känna sig som "mannen" i ett förhållande...

Någon annan som är längre än sin kille där ute??Obestämd

• Svar på tråden jag längre än han...
  • Teskedsmamman

Nu är jag pygmé själv, men en kompis är 170 och hennes man är 157 Jag och hennes man är jämnlånga men hon är ett halvt huvud längre....

Ingen som tänker på det faktiskt....

3 killar & pojke 2 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Anonym (förvirrad)

det är inte det va? Ne, jag antar att det är lite mer "accepterat" nu och folk tittar inte mer om tjejen är länge..bara den där himla känslan jag vill ha bort..att alltid vara störst...

• IsDimma
    Teskedsmamman skrev 2010-08-10 22:42:07 följande:
    Ingen som tänker på det faktiskt....
    Jo faktiskt. Jag skäms lite men jag tänker på det. Eller inte så att jag går omkring och ger det väldigt mycket uppmärksamhet men jag ser det och reflekterar över det och tänker på det. Skulle själv ha svårt att träffa någon som är kortare än jag, skulle säkert kunna göra det men det skulle vara ett litet problem i början.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (förvirrad)

mm, eller hur? man säger att kärleken övervinner allt, och jag vet, att jag aldrig kmer lämna honom för hans längd..men ibland när man kramar om tex killkompisar på 1,90 så myyyyser jag i deras famnSkäms

• IsDimma
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-10 23:12:10 följande:
    mm, eller hur? man säger att kärleken övervinner allt, och jag vet, att jag aldrig kmer lämna honom för hans längd..men ibland när man kramar om tex killkompisar på 1,90 så myyyyser jag i deras famnSkäms
    Jag tror att det är kanske är viktigare ju större man är som tjej själv. Kan det vara så? Jag är också ganska lång, 175 cm. Jag menar, är man 160 cm som tjej så är ju nästan alla män längre än så så det blir liksom inget man behöver reflektera över.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Care69

Jag är ca 5 cm längre än min man.
    Jag har aldrig "lidit" av det och så vitt jag vet har inte han det heller.

Sträck på dig och låt kärleken ta över.

:*¨¨*:♥ Jag är inte ung nog att veta allt ♥:*¨¨*:
  • Anonym

Jag är iofs bara 2 cm längre än min man men jag gillar klackar och i mitt fall beror det faktiskt på min man att jag använder högklackat. Hade han inte kunnat ta det så hade vi väl iofs inte varit ihop men risken finns att jag hade anpassat mig till hans "tillkortakommande". Många är de killar som har haft svårt för att gå brevid mina 185cm, de går på tå och skuttar lite brevid. Inget för mig.
    Men ditt problem verkar ligga hos dig själv, din kille verkar inte bry sig. Ta på dig klackarna igen och efter ett tag så kanske du inte känner dig så stor längre. Börja inomhus.
    Och så får du göra som jag, uppmuntra din kille till att åka inlines, de blir en dryg dec längre och det är faktiskt lite mysigare att bli kramad då. Lite tryggare.

• Ace80

Min kille är liite längre än mig och jag skiter fullständigt i om jag blir ett huvud längre med skor på mig för han är helt underbar.Jag kan förstå hur du tänker men säkert ingen annan som tänker på er längd än duGlad

• Anonym

Längre än HONOM???

Tänk om han älskar dig, trots den bristande svenskan!

• Anonym (förvirrad)

haha, inlines, det ska jag tänka på..jobbigt i december bara...
    mm, ni har så rätt så...men klack på dessa cm!! Tror inte han tänker på det så mkt, men jag tycker bara inte om att han ska behöva titta upp på mig när vi ska på fest! åååh, måste skärpa mig, som sagt: kärleken är det viktigaste

Svar på tråden jag längre än han...