• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • Heobea
    Laisen och langtanefterdig: Åååh så drygt att vänta. Men snart så är det er tur! Heja heja heja heja!!!!!!!

J0sefiiiine:Hm, det är nog ingen som vill ha PCO är jag rädd. Trist är det, om något. Spännande vinkling det där med järnet. När jag tänker på det är mitt hb alltid lågt. ligger runt 100-gränsen och far. Kanske vore nått att äta järntabletter. Ska nog föreslå det för gynekologen på nästa besök.
    Hoppas att din läkare har nått bra förslag nu.

Silly: Hej och välkommen! Hoppas att du blir gravid snart!

Laisen (igen): Jag är 87:a och han 86:a, men det skiljer knappa 3,5månad på oss egentligen.

Som jag sagt innan, bebislängtan är förbannat jävla apdrygt!
    I morgon ska jag till gynekologen. Är attans nervös men det känns bra egentligen, för jag är woedigt, som man säger här i stan (redigt) trött på mina diffusa buksmärtor och konstiga äl-liknande känningar. Dessutom, lite p-piller vore inte fel (eller nått annat) för det börjar bli tröstlöst med kondom som preventivmedel. Även att jag vet att vi egentligen itne behöver skydda oss för några barn lär det inte bli. Men men, nu slipper vi oron i alla fall.
    Ha en bra dag!!!
  • Nightrose

msvik: hoppas det hjälper dig med Rosenroten. Har själv käkat det, vart bättre i humöret dock hände inget med själva äl. Funderar själv lite på vitex agnus castus ;)... känns som att bara vänta förutom motion och äta rätt är rätt tradigt...november är långt kvar enl mig.

Laisen: Jag (85) och 84

Heobea: hoppas det går bra för dig imorgon.

Har någon något bra tips på mysromantiskt så där i Stockholm. Efter 8 (första bröllopsdagen i år) år med killen så tror jag att han har lyckats med det mesta som jag kan komma på. Visserligen är det vår dag och något vi kan planera tillsammans, men ville överaska. Några förslag på myssaker i stan?

Näe... nu är det min tur att vara förkyld... alla på jobbet är det... men känns inte bra att känna sig halvkrasslig då jag ska jobba 6 dagar denna vecka... ingen feber än så peppar peppar.. bara att ta tag i vardagen!

• valkyrie
    Laisen skrev 2010-08-30 21:49:36 följande:
    Föresten, en fråga till alla...vad har ni och era partners för årgång? :)
    89 - 76 
  • valkyrie

skit är det bara jag som har en gammal man HEHE Skrattande

vill välkommna alla nya tjejer.

nu är jag uppe igen. fy föra veckan tog koll på mej. hatar att vara sjuk.

• Heobea
    msvik: Hoppas att rosenroten fungerar. Jag har själv funderat på de. Men med tanke på alla mina spännande allergier så tror jag att jag skippar det.

Nightrose: Åh 8år tillsammans det är inte dåligt det. Vad är du ute efter ungefär? Spontant tänker jag frukost buffé på cafe string (om det är en lördag eller söndag). Det är attans mysigt tycker jag, även om det kan vara rätt fullt. Finns nog fler caféer på söder som har frukostbuffé, men cafe string är det enda jag varit på. Nån teater? Nån bio? Hoppas att du kryar på dig ocha tt febern inte bryter ut. 6-dagars veckor är allt annat än trevligt.

Valkyrie: Skönt att du mår bättre!!
  • 111202
    Nightrose & Heobea -  Tack! det hoppas jag med. Hoppas verkligen att det kommer igång.
    Har även börjat träna med, så nu ska alla extra kilo bort. Så jag hoppas att detta + rosenrot hjälper. :)

Som sagt, jag återkommer med info när det gått ett tag. Är ju bara inne på andra dagen. :)

Och vad vi har får årsgång, vi är 89:or båda två! :)
  • Puchiko

idag kom mensen och med den mensvärken from hell, men man ska inte klaga nu när den väl dyker upp.. nu kan vi börja jobba på en bebis på riktigt

• Thalis

Hej !
    Jag är inte så ung men jag har PCO och vill egentligen bara ge er mitt stöd och önska er alla lycka till!
    Ge inte upp!!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2