• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • Silly
    Laisen skrev 2010-08-30 21:49:36 följande:
    Föresten, en fråga till alla...vad har ni och era partners för årgång? :)
    86:or båda två :))
    Tror att jag hade ÄL i helgen, men är inte helt säker. Hade lite molvärk i magen, och det "spände" lite i äggstockarna.. Får väl ta ett test om några veckor, även jag är väldigt tveksam till att få ett plus.
    Jag och mannen har precis börjat försöka, men jag undrar hur snabbt man kan vända sig till sjukvården för att få hjälp? Finns det någon speciell tidsgräns för oss med PCO?
  • sweetgirl89
    Silly skrev 2010-08-31 15:59:43 följande:
    Tror att jag hade ÄL i helgen, men är inte helt säker. Hade lite molvärk i magen, och det "spände" lite i äggstockarna.. Får väl ta ett test om några veckor, även jag är väldigt tveksam till att få ett plus.
    Jag och mannen har precis börjat försöka, men jag undrar hur snabbt man kan vända sig till sjukvården för att få hjälp? Finns det någon speciell tidsgräns för oss med PCO?
    fick höra tyvärr att det är 1 år som för alla andra om du går via landstinget.. men går du privat så får du hjälp direkt:)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Laisen
    Silly skrev 2010-08-31 15:59:43 följande:
    Vad för hjälp tänkte du på? IVF?
  • sweetgirl89
    Laisen skrev 2010-08-31 18:03:30 följande:
    Vad för hjälp tänkte du på? IVF?
    man börjar väll alltid med ägglossnings stimulerande medel och sen insemination och till sist ivf?? eller har jag fårstått fel?

för att få tabletter eller sprutor behöver man inte vänta sa min gyn iaf,, för att gå vidare med insemination eller ivf ska man ha försökt 1 år minst även om man går privat.
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Puchiko
    Thalis skrev 2010-08-31 15:41:55 följande:
    Hej !
    Jag är inte så ung men jag har PCO och vill egentligen bara ge er mitt stöd och önska er alla lycka till!
    Ge inte upp!!
    Hej vännen, du är till bra hjälp för mig iaf ♥ Kram
  • Laisen
    sweetgirl89 skrev 2010-08-31 20:18:04 följande:
    man börjar väll alltid med ägglossnings stimulerande medel och sen insemination och till sist ivf?? eller har jag fårstått fel?

för att få tabletter eller sprutor behöver man inte vänta sa min gyn iaf,, för att gå vidare med insemination eller ivf ska man ha försökt 1 år minst även om man går privat.
    Du har förstått rätt :).

Jag behövde inte vänta för att få prova i tablett form och sprutor, som tur var :)! Men en del verkar få lov att vänta några månader på det också :/.
  • Thalis
    Puchiko skrev 2010-08-31 21:44:28 följande:
    Hej vännen, du är till bra hjälp för mig iaf ♥ Kram
    Kram på dig också!!
    Läste du länken jag lämna i andra tråden om Metformin?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Nightrose

Heobea: Café string var det år sen jag var på juh! Hrm... låter gammal nu, men det var väl minst 6 år sen jag var där. Minns att det var mysigt... kanske ska ta och kika in det igen :)
    Tack, jo de där 6dagarsveckorna är mumsiga. Hehe... och på onsdag nästa vecka får jag en T5, ska bli spännande att bli huvudhandledare. Fast samtidigt lagom läskigt!

Valkyrie: hehe, jo han är juh så gammal! Kanske dags att tänka på rullator ;) *fniss* hehe

Puchiko: Mensen är juh en utgångspunkt. Hoppas du blir med bebbe snart!

Msvik: har du märkt av att humöret blir iaf bättre med rosenrot? Tyckte jag iaf, vart genast lugnare och gladare på något vis. Inte lika många humörsvägningar.

• valkyrie
    Nightrose skrev 2010-09-01 10:13:35 följande:

Heobea: Café string var det år sen jag var på juh! Hrm... låter gammal nu, men det var väl minst 6 år sen jag var där. Minns att det var mysigt... kanske ska ta och kika in det igen :)
    Tack, jo de där 6dagarsveckorna är mumsiga. Hehe... och på onsdag nästa vecka får jag en T5, ska bli spännande att bli huvudhandledare. Fast samtidigt lagom läskigt!

Valkyrie: hehe, jo han är juh så gammal! Kanske dags att tänka på rullator ;) *fniss* hehe

Puchiko: Mensen är juh en utgångspunkt. Hoppas du blir med bebbe snart!

Msvik: har du märkt av att humöret blir iaf bättre med rosenrot? Tyckte jag iaf, vart genast lugnare och gladare på något vis. Inte lika många humörsvägningar.

hehe har funderat på det. eller ålderdomshem HEHE. nej min man är pig för sin ålder. sen är han typ 15 i huvudet ;)
  • Puchiko
    Thalis skrev 2010-09-01 07:43:20 följande:
    Kram på dig också!!
    Läste du länken jag lämna i andra tråden om Metformin?
    Tack, kram kram
    Det gjorde jag, och fick hopp

efter en dag med mens så är jag redan trött på det, blöder som bara den.. så nog har den kommit, och det med besked :P
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2