• Tenshii

Hur säkert är PayPal ? Snabba svar tack.

Karkan skrev 2013-09-23 17:58:19 följande:
    Hej jag har fått exakt samma förfrågan av en tjej i england, fast nu gäller det en säng jag har ute på Blocket. Har du fått någon rätsida på om din kontakt var seriös eller ej?Hon säger i ett mail att hon ska betala mig via paypal och skicka en budfirma att hämta upp sängen. För din info hette hon maloynilson@hotmail.com
    Tror du själv att någon från Nigera skulle handla en begagnad säng i Sverige? 

Mailen är automatiserade och går bara ut på att blåsa folk. Du kan läsa mer här: www.blocket.se/security/nigeria.htm 
  • Tenshii
    Soffgänget skrev 2013-11-24 23:02:01 följande:
    Hejsan,

Vi har också en kvinna ifrån London som har bett om att få köpa vår soffa som varit upplagd på Blocket.se.
    Där hon insisterat att få betala via paypal och sen låta skicka en budfirma att hämta upp den.

Då vi tyckte att det lät skumt så ifrågasatte vi varför hon lägger pengar och tid på att köpa en soffa i Sverige, för att sedan skeppa den till England. Hon svarade då att det var hennes son som studerar inredningsdesign som hade sökt efter en sådan här soffa länge men inte hittat någon i England.
    Det är standard. Handlar alltid om en son/dotter som pluggar i europa som ska ha datorn, kameran, motorcykeln, soffan osv. 
Svar på tråden Hur säkert är PayPal ? Snabba svar tack.