Inlägg från: sarah89e |Visa alla inlägg
  • sarah89e

Storkbett/smultronmärke i ansiktet ?

Hej !
    Min dotter har fått ett storkbett/smultronmärke på näsan , från början var det bara en liten prick men märket blir bara större och större!.. Jag börjar bli riktigt orolig och funderar såklart på hur stort det kommer bli, om det kommer försvinna? Vad kan man göra åt det ? ..

Finns det någon här som också har barn storkbett/smultronmärken i ansiktet ? hur ser dom ut? Har dom bleknat med tiden eller blivit större?

Finns det någon som har opererat/laser/medicinerat för att ta bort det ? och hur fick ni kontakt med klinik elelr liknande? vart ska man vända sig när det gäller sånt här?

Tacksam för svar!
    Mvh orolig mamma

• Svar på tråden Storkbett/smultronmärke i ansiktet ?
  • sarah89e

tack för infon! .. jag har tid nästa vecka så ska höra med dom då, det har vuxit ganska mycket sen vi var där förra veckan så får se vad som säger. man borde ju få tid hos någon som kan kolla på det kanske? hoppas det. tycker synd om mitt lilla hjärta

• sarah89e

tack så mycket för era svar! .. Det ger oss iaf lite hopp!
    självklart tycker jag att hon är vackrast i hela världen men jag tänker mest på när hon ska börja skolan och som rövardotter skrev om kommentarer folk kläcker ur sig.

tack så mycket för ert stöd!!

• sarah89e

jag hoppas verkligen att vi också har sån tur att det bleknar med tiden men just nu känns det lite läskigt iom att det blir större och större =/

thalis , vilken sötnos.. man tänker ju inte ens på att det är där tycker jag =)

pafnuta, har du någon bild på hur din dotters märke såg ut? och hur det ser ut nu =) ?

kram på er alla som svarat, tack!

• sarah89e

tack för alla era svar! ..

Idag har vi varit hos läkaren men dom vill inte ge oss remiss till någon hudläkare eller liknande.. dom säger att det kommer växa bort inom ett år. Det gör mig så ledsen,.. det sitter ju så jäkla dumt. vart ska vi vända oss nu ?

• sarah89e

Jasså en salva ? Det ska jag fråga om men det lät på dom som om dom inte ville göra ett enda dugg =/ ..

hon är 5 veckor nu och jag tänker att om det växer så här mycket nu känns det som om det kommer täcka hela näsan innan hon är 1 år? 

Jag pratade med en kärlspeciallist i Skåne och hon sa att vi skulle börja med puls laser så fort som möjligt och göra det 3-4 ggr, men då måste man ha remiss och det får vi inte :( 

Svar på tråden Storkbett/smultronmärke i ansiktet ?