• Schnooglewookiemush

Skulle du kunna straffa din två-åring så här?

www.viforaldrar.se/artiklar/2007/02/01/jesper-juul-coachar/

Alltså: Ett nytt syskon har kommit till familjen, vilket leder till en kaotisk period för hela familjen. När syskonet börjar kunna krypa och vara mer aktivt, så blir två-åringen utåtagerande.

Då tar föräldrarna till ett straff, nämligen att stänga in två-åringen på toaletten när han gör fel.
    Bra eller anus?

Personligen tycker jag att det är vidrigt, och jag tänker mer på psykisk misshandel än uppfostran. Jag själv skulle bli galen om min partner skulle stänga in mig på en toalett för att han tycker att jag gör fel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna straffa din två-åring så här?
  • 071001

Skulle aldrig stänga in Siri nånstans så jag tycker att det är anus.

• CeeJay

FY så hemskt Barnet agerar ju ut för att han/hon inte kan prata för sig, känner sig "omtumlad" och ska inte straffas.

• emmizenma

Självklart är det inte en bra metod att stänga in ett barn, håller med Juul att det är dressyr och inte god uppfostran.
    Men jag kan förstå den frustation som denna mamma känner och det tillsammans med okunskap gör att man tar till metoden som man sätt " på ett tv-program" utan att egentligen veta vad man gör eller varför.

• Schnooglewookiemush

Jag håller med om att det är hemskt. Frågan är bara varför vissa tycker att det är okej? Jag tvivlar på att dessa föräldrar är de enda som bestraffar sina småbarn på liknande sätt.

• Schnooglewookiemush
    emmizenma skrev 2010-08-12 10:06:13 följande:
    Självklart är det inte en bra metod att stänga in ett barn, håller med Juul att det är dressyr och inte god uppfostran.
    Men jag kan förstå den frustation som denna mamma känner och det tillsammans med okunskap gör att man tar till metoden som man sätt " på ett tv-program" utan att egentligen veta vad man gör eller varför.
    Jag tycker att man som föräldrar har ett helt eget ansvar över sin uppfostran för sina barn. Jag köper inte att man kan skylla på ett tv-program.

Jag förstår också frustrationen, men jag förstår inte varför man låter den gå ut över ett oskyldigt barn.
Svar på tråden Skulle du kunna straffa din två-åring så här?