Inlägg från: Svinto |Visa alla inlägg
  • Svinto

I väntan på ett RB...

Usch, jag mår sämre o sämre nu....Ledsen

Att inte få något besked gör mig smått knäpp. Det går inte många minuter på en timme som jag INTE tänker på vår kille som väntar på oss i Korea. Känner mig fullt disträ och har kortare stubin än vanligt. 

Att man kan må såhär bara för att ha sett några kort! Undrar om vi som adopterar har samma hormoner som en nyförlöst mamma....?! Någon som vet?
    Igår hände två bra saker här på jobb o jag trodde att ett RB skulle kunna göra det hela ännu bättre men icke!

Idag har allt bara strulat.... 

När vi adopterade från Kina var det annorlunda. Då fick man rätt snabbt reda på när man skulle åka. Om tiden sen var 2 månader fram var jobbig men inte SÅ jobbig som att inte veta. Känns som om vår akt har kommit bort någonstans i Korea nu...

Tog o mailade AC idag igen. mailade- vågade inte ringa igen... Får se vad jag får för svar.

Har inte hört något om BB heller på senaste tiden. Är det helt dött?

I kväll ska vi träffa en familj med en kille från Korea o det ska bli jättekul. Kanske blir det värre efteråt då man längtar ÄNNU mer. Iofs är det svårt att göra det...

Ville bara skriva av mig lite o se om jag har några "medsystrar" här som känner som jag- eller kanske hört någon ny info?

Mvh

Annika

• Svar på tråden I väntan på ett RB...
  • Svinto

Tack för era svar...
    Ja, vi har ju bara väntat i 6 veckor lite drygt och många tycker säkert det är löjligt lite.Vi kommer säkert vara hemma med vår kille innan denna månad slut men det är ovissheten! NÄR ringer de....?

Trodde inte denna väntan skulle vara så jobbig. Kommer inte ihåg den som så jobbig förra gången men det är kanske det att man glömmer...? Sen var det ju att man fick RB rätt snart efter BB i Kina. Man VISSTE där.

Idag känns det dock bättre. Försöker se frammåt. Vårt RB kommer när det kommer.
    På måndag börjar jag semester. Då ska jag njuta av fria dagar, sovmornar och en självgående tjej- så länge det varar...

• Svinto

Snoopy1974- jag hade aldrig klarat av att först få träffa mitt barn,lämna för att åka HEM igen o sen tillbaka igen. En anledning till att vi inte valde Ryssland. Måste vara fruktansvärt!!

Ja, jag undrar också varför det ska ta sådan TID??
    Vi har ju godkännt  honnom ( i vår fall) o pappersarbete borde väl inte ta SÅ lång tid? 
    Borde man inte prioritera att barnet kommer till sina föräldrar så fort som möjligt?

Här är det tyst som i graven.
    Har lite tråkigt här hemma med vattenskador på huset nu så ett resebesked  hade varit en perfekt uppmuntran i allt elände. 
    Enligt resebolaget jag pratade med så sa de att 8 veckor var vanligast till RB. Det innebär nästa vecka då. Hoppas,hoppas. 

• Svinto
    cax skrev 2010-08-19 17:21:18 följande:
    Aima: Har ni bestämt vilket flygbolag ni ska åka med? Vi vet inte än, tycker det är lite krångligt att kolla vilket som är bäst/smidigast, men vi kommer nog att åka från Landvetter i alla fall, vi har närmast dit.
    Nä, inte bestämt flygbolag. Tar det som kan ta oss till Korea fortast möjligt
    Vi kommer åka från Kastrup. Resebolaget får hjälpa oss med det bästa alternativet.
    Lovely India skrev 2010-08-19 17:53:51 följande:
    Ja, jag håller med! Vilken jobbig väntan! Vi har väntat i 5 månader nu sen vi fick barnbesked och nu har vi äntligen fått resebesked!! Kan inte komma ihåg att det var så här jobbigt förra gången, men det kanske det var...Men nu är flyg bokat och vi bara längtar Glad
     PUH- 5 månader! Hur står ni ut!??
    När åker ni nu då?

Svar på tråden I väntan på ett RB...