Jag gråter för lätt! Vad ska jag göra??
Oh, jag känner VERKLIGEN igen mig. Gråter ALLTID när jag blir minsta upprörd, arg etc. Värst är det givetvis hemma. Kan inte ha en diskussion ens med maken utan att jag börjar grina. Detta gör ju att man drar sig för att ta upp saker bara för att man inte orkar med. Maken är dock van vid detta och kommenterar det aldrig. Men JAG blir vansinnig på att inte kunna bli ARG på riktigt och skrika och säga ifrån utan att böla istället. Det som fungerar bäst där är att bara låta det komma, rösten bryts och jag grinar lite men sen brukar det lugna sig om jag själv inte bryr mig så mycket om det och sen kan vi prata lite mer sansat. beroende på vad det gäller förstås... Värst blir det ju om man verkligen försöker att INTE gråta, då är det kört. Maken kan även hitta mig grinandes över diskbänken när barnen är för jobbiga, men även det brukar han ta med ro. Så där har jag väl det rätt bra ändå. Kanske om ni kan förklara för era män att ni har det här problemet och att ni inte kan hjälpa det? Det sista man behöver är ju att få höra att man är löjlig som grinar.
Värre är det ju om det är inför andra än familjen. Då kan det verkligen kännas handikappande. Har själv gått i terapi för depression och äter antidepressiva. Detta har INTE hjälpt mig att sluta gråta för att jag blir arg eller upprörd. Det har jag gjort hela mitt liv, även innan jag hade depression. Min mamma är likadan, så det kanske går i arv tyvärr...