Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

smslån??

www.google.se/search%C3%A5n+betalningsanm%C3%A4rkning&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

• Schnooglewookiemush

Alltså, så extremt farligt är det inte att ta ett smslån på 1000 kr. Nästa månad ska ts betala tillbaka ca 1300 kr, vilket jag tror ts är helt medveten om. Ibland kan smslån vara den väg ut som folk vill ta, utan att det egentligen inte ska betyda någon domedag. Antar att ts är vuxen dessutom.

• Schnooglewookiemush

Man får ju anta att Ts är så pass vuxen att hennes konsekvenstänkande faktiskt fungerar någorlunda.

När man har kass ekonomi kan det komma en månad med ökade utgifter som helt förstör ens budget. Då kan man sitta där utan mat, och känner man att man kan betala tillbaka lånet nästa månad så får man som vuxen ta beslutet om lån om man vill.

• Schnooglewookiemush
    Anonym (Hg) skrev 2010-08-13 10:20:33 följande:
    Om jag ska framföra lite fördomar eller vad man ska kalla det så skulle jag säga att det är extremt farligt för TS att ta ett smslån.

Hon har betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig, hon får ingen hjälp av soc (som säger en hel del om henne tillgångar och inkomster) och hon har inte pengar att servera barnen mat. Det känns inte som det finns något ekonomiskt ansvar hos denna kvinna och ett smslån skulle förmodligen då resultera i ett till nästa månad och så är karusellen igång.

Men jag håller med dig i övrigt, förutom just i denna situation.

Jag håller med! Prata med kyrkan!

har du fått någon förklaring till varför inte soc hjälper dig? Vet dem om att barnen kommer att lida av det?
    Jag förstår vad du menar, men jag anser att TS har en rätt att få styra över sitt liv helt själv.
  • Schnooglewookiemush
    Anonym (Hg) skrev 2010-08-13 10:53:07 följande:
    Ja absolut, men hon skriver på ett forum och då tycker jag att vi har rätt att framföra våra åsikter och ge henne råd.
    Har jag påstått något annat? Får inte jag framföra mina åsikter?
Svar på tråden smslån??