• Anonym

smslån??

Smslån är det absolut värsta du kan ta, försök att låna av någon istället. Sen behöver du ju helt klart reda ut din ekonomi för kommande månader för att inte hamna i skiten igen .

Tar du sms lån nu så är du i en jävla karusell sen som är svår att ta sig ur. 

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2010-08-13 10:09:36 följande:
    Har du inte mat eller blöjor till barnen, kan du säkerligen få socialbidrag! (Under förutsättning att du inte har något att sälja vill säga...)
    Beror ju på vad TS haft för inkomst o vad dom pengarna har gått till oxå.
  • Anonym

Som ovanstående skriver så är det egentligen att göra hålet du sitter i ännu djupare genom att ta smslån. Om det verkligen inte finns någon annan utväg såsom låna av någon, sälja något etc och du vet att du med säkerhet kan betala tillbaka smslånet inom angiven tid så kan det vara en mycket tillfällig akut lösning. Har inte aning om vilka som är långivare och som lånar ut till de med betanm men googla på smslån betanm så kommer säkert de upp som kan erbjuda dig lån. Jag har en vän som gjorde det för en tid sen och sen inte kunde betala tillbaka i tid och det blev en fruktansvärt dyr och jobbig historia för henne. Jag kunde till slut låna henne till hälften och sen fick hon låna på flera andra håll av anhöriga och vänner. Så tänk över det ordentligt. Men jag förstår paniken när de viktigaste sakerna till barnen är helt slut och inga pengar finns...

Ring kyrkan annars och be attfå prata med diakonen, det är ganska ofta som de har möjlighet att ge pengar i sådana här fall. Ingen återkommande utan engångsföreteelse och då behöver du inte heller betala tillbaka.

Hoppas verkligen det löser sig!

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-08-13 10:10:57 följande:
    det är just för tillfället,soc hjälper mig inte..jag har söktpå bra många sms-lån men fått avslag!

jag måste ha pengarna idag...ååh, jag blir så orolig för barnen..dom frågar efter välling & jag fårsäga att det är slut..känner mig såå värdelös!!
    Om du redan ansökt om många så kommer du inte att få nått beviljat då du har en massa förfrågningar ligger .
  • Anonym

Ring soc du kan få mat bidrag eller ring kyrkan du kan få hjälp med det nödvändigaste att ta sms lån är ofta början en lånekarusell som blir dyr

• Anonym

Finns det ingen vän granne släkting kollega som kan hjälpa dig? Har du frågat det är tufft jag tror många har förståelse

• Anonym
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-13 10:13:59 följande:
    Alltså, så extremt farligt är det inte att ta ett smslån på 1000 kr. Nästa månad ska ts betala tillbaka ca 1300 kr, vilket jag tror ts är helt medveten om. Ibland kan smslån vara den väg ut som folk vill ta, utan att det egentligen inte ska betyda någon domedag. Antar att ts är vuxen dessutom.
    O hur ska ts ha råd med det om hon nu en veckan innan BB inte har ens pengar till blöjor o mat välling? Vad säger att det inte är lika illa nästa månad?

Är man så pank en vecka innan BB så har man inte en stabil ekonomi 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-13 10:16:57 följande:
    O hur ska ts ha råd med det om hon nu en veckan innan BB inte har ens pengar till blöjor o mat välling? Vad säger att det inte är lika illa nästa månad?

Är man så pank en vecka innan BB så har man inte en stabil ekonomi 
    Visst kan det vara så men samtidigt så är det ju en fråga om hennes barn nu. Hon har inte det som man måste ha till sina barn och då är man nog beredd att ta till vilka medel som helst nästan. Det måste ju vara upptill henne hur hon vill göra och blöjor och mat till barnen måste hon ju ha.

Mitt tips är också kyrkan. Ring dit!
  • Anonym

Om man inte kan betala 1300 nästa månad så är det kanske man måste ta ännu ett lån och snabbt blir det höga räntekostnader varför tror ni alla varnar för sms lån de som tar det hamnar ofta snabbt hos kronofogden

• Anonym
    Clotilda skrev 2010-08-13 11:00:07 följande:

Med betalningsanmärkningar går det tyvärr inte att få sms-lån. Eller det går, men det kräver att du pratar med dem, skickar in anställningsbevis (eller något annat som bevisar inkomst) och sedan väntar på personlig handläggning etc. Det kan dröja över en vecka innan du har några pengar.

Har inte läst igenom tråden, men om barnen inte har mat så finns det väl inte så många alternativ

- gå ner till soc och be om matrekvisition
    - ring alla du känner (vänner, familj, släktingar) och be om lån
    - gå till din lokala församligslokal och hör vilken hjälp som finns att få där

Hoppas att det löser sig.

Fel, det går visst , finns låneföretag som lånar ut små summor utan kreditprövning o utan att blanda i UC
  • Anonym

Ts, har du ingen som kan låna ut pengar till dig?
    Ingen alls?
    En 500-lapp kommer man rätt långt med om man äter billig mat.

Vad har du för mat hemma? Allt kan väl inte vara slut?
    Lite basvaror brukar man alltid ha hemma.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-13 11:04:05 följande:
    Fel, det går visst , finns låneföretag som lånar ut små summor utan kreditprövning o utan att blanda i UC
    gör de?? vilka då`????
Svar på tråden smslån??