• Anonym (ts)

smslån??

jag har betanmärkningar + kronis
    4 barn, ingen mat,välling,blöjor
     VARTKAN MAN FÅ SMSLÅN BEVILJAT!! jag MÅSTE få in minst 1000kr idag för att vi ska klara oss

snälla,någon som vet!?

• Svar på tråden smslån??
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-08-13 10:10:57 följande:
    det är just för tillfället,soc hjälper mig inte..jag har söktpå bra många sms-lån men fått avslag!

jag måste ha pengarna idag...ååh, jag blir så orolig för barnen..dom frågar efter välling & jag fårsäga att det är slut..känner mig såå värdelös!!
    Om du redan ansökt om många så kommer du inte att få nått beviljat då du har en massa förfrågningar ligger .
  • Anonym

Ring soc du kan få mat bidrag eller ring kyrkan du kan få hjälp med det nödvändigaste att ta sms lån är ofta början en lånekarusell som blir dyr

• Schnooglewookiemush

Alltså, så extremt farligt är det inte att ta ett smslån på 1000 kr. Nästa månad ska ts betala tillbaka ca 1300 kr, vilket jag tror ts är helt medveten om. Ibland kan smslån vara den väg ut som folk vill ta, utan att det egentligen inte ska betyda någon domedag. Antar att ts är vuxen dessutom.

• Anonym

Finns det ingen vän granne släkting kollega som kan hjälpa dig? Har du frågat det är tufft jag tror många har förståelse

• Anonym
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-13 10:13:59 följande:
    Alltså, så extremt farligt är det inte att ta ett smslån på 1000 kr. Nästa månad ska ts betala tillbaka ca 1300 kr, vilket jag tror ts är helt medveten om. Ibland kan smslån vara den väg ut som folk vill ta, utan att det egentligen inte ska betyda någon domedag. Antar att ts är vuxen dessutom.
    O hur ska ts ha råd med det om hon nu en veckan innan BB inte har ens pengar till blöjor o mat välling? Vad säger att det inte är lika illa nästa månad?

Är man så pank en vecka innan BB så har man inte en stabil ekonomi 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-13 10:16:57 följande:
    O hur ska ts ha råd med det om hon nu en veckan innan BB inte har ens pengar till blöjor o mat välling? Vad säger att det inte är lika illa nästa månad?

Är man så pank en vecka innan BB så har man inte en stabil ekonomi 
    Visst kan det vara så men samtidigt så är det ju en fråga om hennes barn nu. Hon har inte det som man måste ha till sina barn och då är man nog beredd att ta till vilka medel som helst nästan. Det måste ju vara upptill henne hur hon vill göra och blöjor och mat till barnen måste hon ju ha.

Mitt tips är också kyrkan. Ring dit!
  • Anonym

Om man inte kan betala 1300 nästa månad så är det kanske man måste ta ännu ett lån och snabbt blir det höga räntekostnader varför tror ni alla varnar för sms lån de som tar det hamnar ofta snabbt hos kronofogden

• Anonym (M)
    Anonym (ts) skrev 2010-08-13 10:10:57 följande:
    det är just för tillfället,soc hjälper mig inte..jag har söktpå bra många sms-lån men fått avslag!

jag måste ha pengarna idag...ååh, jag blir så orolig för barnen..dom frågar efter välling & jag fårsäga att det är slut..känner mig såå värdelös!!
    Har de sagt VARFÖR de inte hjälper dig? Ett existensminimum har man ju rätt till.
  • Schnooglewookiemush

Man får ju anta att Ts är så pass vuxen att hennes konsekvenstänkande faktiskt fungerar någorlunda.

När man har kass ekonomi kan det komma en månad med ökade utgifter som helt förstör ens budget. Då kan man sitta där utan mat, och känner man att man kan betala tillbaka lånet nästa månad så får man som vuxen ta beslutet om lån om man vill.

• Anonym (Hg)
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-13 10:13:59 följande:
    Om jag ska framföra lite fördomar eller vad man ska kalla det så skulle jag säga att det är extremt farligt för TS att ta ett smslån.

Hon har betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig, hon får ingen hjälp av soc (som säger en hel del om henne tillgångar och inkomster) och hon har inte pengar att servera barnen mat. Det känns inte som det finns något ekonomiskt ansvar hos denna kvinna och ett smslån skulle förmodligen då resultera i ett till nästa månad och så är karusellen igång.

Men jag håller med dig i övrigt, förutom just i denna situation.

Jag håller med! Prata med kyrkan!

har du fått någon förklaring till varför inte soc hjälper dig? Vet dem om att barnen kommer att lida av det?
Svar på tråden smslån??