• Anonym (ts)

smslån??

jag har betanmärkningar + kronis
    4 barn, ingen mat,välling,blöjor
     VARTKAN MAN FÅ SMSLÅN BEVILJAT!! jag MÅSTE få in minst 1000kr idag för att vi ska klara oss

snälla,någon som vet!?

• Svar på tråden smslån??
  • Anonym (Elisabeth)

Har du inga pengar och dessutom anmärkningar hos kronofogden är ju smslån det värsta du kan ge dig in på... Räntan är en bra bit över 100% och missar du betala in i tid så får du betala en mycket högre summa än du lånat. Och med tanke på din situation låter det inte direkt som om du kommer att kunna betala tillbaka inom 30 dagar.

För ett par år sedan tog jag ett smslån fast jag hade anmärkningar hos kronofogden.. Jag var så ruttet säker på att jag skulle ha de "ynka" 1000 kronorna inom 30 dagar. FEL!! De 1000 kronorna förvandlades ganska snart till 10 000 kronor!!!
    I samma veva insåg jag också att 1000 kronor faktiskt är rätt mycket, och har man inga pengar så blir det ju svårt att betala överhuvudtaget.

Tänk du över om det verkligen vore värt det. Kommer era liv se bättre ut om du tar smslån, men sedan får ännu mer skulder..?

• Schnooglewookiemush
    Anonym (Hg) skrev 2010-08-13 10:20:33 följande:
    Om jag ska framföra lite fördomar eller vad man ska kalla det så skulle jag säga att det är extremt farligt för TS att ta ett smslån.

Hon har betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig, hon får ingen hjälp av soc (som säger en hel del om henne tillgångar och inkomster) och hon har inte pengar att servera barnen mat. Det känns inte som det finns något ekonomiskt ansvar hos denna kvinna och ett smslån skulle förmodligen då resultera i ett till nästa månad och så är karusellen igång.

Men jag håller med dig i övrigt, förutom just i denna situation.

Jag håller med! Prata med kyrkan!

har du fått någon förklaring till varför inte soc hjälper dig? Vet dem om att barnen kommer att lida av det?
    Jag förstår vad du menar, men jag anser att TS har en rätt att få styra över sitt liv helt själv.
  • Anonym (ts)

jag vet inte vad jag ska säga,,sitter bara & stirrar in på skärmen och läser vad ni skriver..vet ej hur jag ska göra..

• pussgurkan86

det jag undrar över hur man inte har mat, välling och blöjor till sina barn?? ni har 4 barn. ni verkar inte ha riktigt koll på er ekonomi.

sen hur man kan få tag på 1000 kr på en dag, jadu man kan väl fråga nån släkting av låna av. sms lån är väl inte den smartaste lösningen när man redan är hos kronis.

• Anonym (ts)

vart skriver jag -hoppas någon härifrån för över pengar till mig?

• Anonym (Hg)
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-13 10:27:06 följande:
    Jag förstår vad du menar, men jag anser att TS har en rätt att få styra över sitt liv helt själv.
    Ja absolut, men hon skriver på ett forum och då tycker jag att vi har rätt att framföra våra åsikter och ge henne råd.
  • pussgurkan86
    Anonym (ts) skrev 2010-08-13 10:52:48 följande:
    vart skriver jag -hoppas någon härifrån för över pengar till mig?
    man får inte tigga pengar
  • Carisma95
    pussgurkan86 skrev 2010-08-13 10:56:19 följande:
    man får inte tigga pengar
    TS: Undrade var hon bad om pengar (efter inlägg nr 24!)

TS:
    Men som flera frågat. En långsiktig lösning är ju helt klart den bästa. Har soc. specificerat VARFÖR de inte kan/vill ge dig bidrag?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Anonym (ts)

men ..hahahaha...vart i tråden tigger jag pengar??? shit alltså

• Clotilda

Med betalningsanmärkningar går det tyvärr inte att få sms-lån. Eller det går, men det kräver att du pratar med dem, skickar in anställningsbevis (eller något annat som bevisar inkomst) och sedan väntar på personlig handläggning etc. Det kan dröja över en vecka innan du har några pengar.

Har inte läst igenom tråden, men om barnen inte har mat så finns det väl inte så många alternativ

- gå ner till soc och be om matrekvisition
    - ring alla du känner (vänner, familj, släktingar) och be om lån
    - gå till din lokala församligslokal och hör vilken hjälp som finns att få där

Hoppas att det löser sig.

• Anonym
    Clotilda skrev 2010-08-13 11:00:07 följande:

Med betalningsanmärkningar går det tyvärr inte att få sms-lån. Eller det går, men det kräver att du pratar med dem, skickar in anställningsbevis (eller något annat som bevisar inkomst) och sedan väntar på personlig handläggning etc. Det kan dröja över en vecka innan du har några pengar.

Har inte läst igenom tråden, men om barnen inte har mat så finns det väl inte så många alternativ

- gå ner till soc och be om matrekvisition
    - ring alla du känner (vänner, familj, släktingar) och be om lån
    - gå till din lokala församligslokal och hör vilken hjälp som finns att få där

Hoppas att det löser sig.

Fel, det går visst , finns låneföretag som lånar ut små summor utan kreditprövning o utan att blanda i UC
  • pussgurkan86

men ts, försök att ordna upp din ekonomi istället, att ta smslån löser bara det tillfälligt och det är hög ränta. hur ska ni kunna betala det nästa månad om ni inte har pengar nu???

om ni inte ordnar upp så kan väl sos ta barnen ifrån er med tanke på att barnen inte får mat eller är jag helt ute och cyklar??

• Anonym

Ts, har du ingen som kan låna ut pengar till dig?
    Ingen alls?
    En 500-lapp kommer man rätt långt med om man äter billig mat.

Vad har du för mat hemma? Allt kan väl inte vara slut?
    Lite basvaror brukar man alltid ha hemma.

• Schnooglewookiemush
    Anonym (Hg) skrev 2010-08-13 10:53:07 följande:
    Ja absolut, men hon skriver på ett forum och då tycker jag att vi har rätt att framföra våra åsikter och ge henne råd.
    Har jag påstått något annat? Får inte jag framföra mina åsikter?
  • Anonym (Hg)
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-13 13:40:43 följande:
    Har jag påstått något annat? Får inte jag framföra mina åsikter?
    Har jag påstått att du har påstått att vi inte får det? Har jag påstått att du inte får framföra dina? Flört

haha, nej men eftersom du skrev att du anser att hon kan ta egna beslut så lät det som du påpekade att vi inte behövde berätta för henne och ge henne råd i den fråga. Därav mitt svar. Nu blir det onödigt OT.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-13 11:04:05 följande:
    Fel, det går visst , finns låneföretag som lånar ut små summor utan kreditprövning o utan att blanda i UC
    gör de?? vilka då`????
  • Anonym (e)

Vilken jobbig sits! har aldig varit i en sådan men om man ska tänka långsiktikt så tänker jag såhär:
    Om inte soc hjälper dig med pengar kommer barnen till slut få genomlida att någon kommer o
    tar barnen ifrån dig, o det blir nog väldigt traumatiskt för barnen o de kommer minnas d för alltid. Kan
    inte sj ist be om att få de placerade i en familj (framförhållning) där du kanske kan få träffa de några timmar i veckan el dylik. O sen när allt ordnat upp sig så kanske du lättare kan få tillbaka dina barn än annars för det va du som var så stark o tänkte så mycket på barnens bästa att d va därför du valde att göra såhär... Var dem än hamnar så kan du väl bestämma att de ska ha varandra? O d kanske bara hanlar om någon vecka...

Får säkert massa påhopp om hur dum i huvet jag e som tänker såhär men jag tänker på framtiden o att de inte ska uppleva något trauma... Visst d kan bli trauma att bo hos främmande utan mamma, MEN mer trauma att först svälta, sen kommer män o hämtar alla o mamma bara skriker SEN bo hos främmande....

OM du inte kan låna hos nån du känner...

• Anonym (i skiten)

Jag dömer inte och vill inte tala om för dig TS vad som är rätt och fel för dig men för mig är sms lån det värsta påhitt som finns.

Jag började också med att jag bara behövde ett litet lån....jag betalar ju tillbaka de nästa månad tänker man...idag sitter jag med 80000kr i skulder hos KF och har löneutmätning....

Jag önskar verkligen att jag aldrig hört ordet sms lån.

Hoppas verkligen det löser sig för dig.

Svar på tråden smslån??