• Anonym (hink ja tack)

    Stör mig på folk som inte har papperskorg på toaletten!

    Eller ja, sophink eller kalla det vad du vill. Finns det något värre än när man kliver in, byter sin lilla sanitetsprodukt och.... poff, ser sig omkring, borta?? finns ingen HINK att slänga det gamla i! Det är ju sjutton som att BE om att folk ska spola ner det i toaletten så att det blir stopp! Men det kanske är det folk gör? Spolar ner och håller tummarna för att allt går bra? Hur gör ni egentligen? Och hur tänker ni som inte har någonstans att släga sopor på toaletten??

  • Svar på tråden Stör mig på folk som inte har papperskorg på toaletten!
  • Michisen

    Jag tänker att om folk inte har förstånd att hålla det de vill kasta i näven de tre metrarna det är att gå mellan toalettdörren och sophinken som finns i köket så hade de nog inte heller förstånd att träffa en eventuell sophink inne på toaletten?


    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • FruSen

    Jag förstår heller inte de som saknar hink...
    Jag fattar inte varför man inte har någon.???
    Jag menar, även om man nu inte är en av oss som har mens då och då förstår jag fortfarande inte varför man inte har någonstans att slänga sitt "skräp"?
    Använder man inte topz? Tandtråd? ???

  • Michisen
    FruSen skrev 2010-08-14 21:29:46 följande:
    Jag förstår heller inte de som saknar hink...
    Jag fattar inte varför man inte har någon.???
    Jag menar, även om man nu inte är en av oss som har mens då och då förstår jag fortfarande inte varför man inte har någonstans att slänga sitt "skräp"?
    Använder man inte topz? Tandtråd? ???
    Jo. Och bägge de kastas i "brännbart"-hinken i köket tillsammans med blöjor, bindor och annat brännbart.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Anonym (hink ja tack)

    Michisen skrev 2010-08-14 21:28:41 följande:


    Jag tänker att om folk inte har förstånd att hålla det de vill kasta i näven de tre metrarna det är att gå mellan toalettdörren och sophinken som finns i köket så hade de nog inte heller förstånd att träffa en eventuell sophink inne på toaletten?
    Menar du allvar?
  • Anonym (*¨^)

    Vi kan inte ha det i badrummet eftersom hunden troligtvis skulle rota där då. Släng i köket, det gör vi, inte konstigare eller äckligare än att slänga i badrummet.

  • Anonym (hink ja tack)
    Michisen skrev 2010-08-14 21:30:24 följande:
    Jo. Och bägge de kastas i "brännbart"-hinken i köket tillsammans med blöjor, bindor och annat brännbart.
    Bindor är väl en sak, de går ju ofta att rulla ihop i en käck plastsak som följer med den bya bindan men vad föreslår du att man gör med en blodig tampong?
  • Michisen
    Anonym (hink ja tack) skrev 2010-08-14 21:30:38 följande:
    Michisen skrev 2010-08-14 21:28:41 följande:Menar du allvar?
    Ja, jag får ju förutsätta att de som inte klarar av att begripa att det kanske finns sophinkar på annan plats i huset så att de istället vill spola ner saker i avloppet som inte hör hemma där inte begriper hur man använder en sophink alls.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Michisen
    Anonym (hink ja tack) skrev 2010-08-14 21:32:40 följande:
    Bindor är väl en sak, de går ju ofta att rulla ihop i en käck plastsak som följer med den bya bindan men vad föreslår du att man gör med en blodig tampong?
    Vi har toalettpapper på vår toalett - i mängder. Testa att använda toalettpapperet och vira det runt den blodiga tampongen till ett diskret litet paket som går att kasta (dock ej i toaletten, tack.)
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Nynne

    Jag har inte någon hink i badrummet eller på toaletten. En sådan skulle bli glömd hos oss och det värsta som finns är gamla illaluktande sådana, fulla med gamla bindor o skit. Nej, jag tar helt enkelt min lilla blodiga sak och virar den i papper och knallar till folks hushållshink. Den åker ut snabbare än en badrumssopa.

    Välkomna hem till mig! :D

  • lykantrophona

    Jag kan också irritera mig på det. Det är så sjukt praktiskt att ha en papperskorg där, speciellt om man har en lite större lägenhet. Kanske inte något problem för dem som bor där, men är man t ex gäst och har mens känns det sådär att gå igenom lägenheten med en använd tampong eller binda.

Svar på tråden Stör mig på folk som inte har papperskorg på toaletten!