Inlägg från: annabella |Visa alla inlägg
  • annabella

Loratadin - hjälp snabbt

Jag fick Betapred på akuten vid två tillfällen när jag fick kraftiga allergiska reaktioner. Var i vecka 20 då och läkarna påpekade vid bägge tillfällena att det inte är rekommenderat, men att det inte är någon fara att använda det vid enstaka tillfällen om det är befogat. Dock skulle jag inte vilja ta det utan att ha kontakt med läkare först, då de inte ville skriva ut det att ha hemma att användas vid behov om man är gravid.

Jag fick Loratadin utskrivet på recept, men på Apoteket ville de först inte ge mig tabletterna iom att jag är gravid. Men efter att ha kontaktat läkaren fick jag dem. Nästa gång träffade jag en annan läkare, som inte ville skriva ut något annat än Tavegyl. Av dom blev jag som en zombie och bara sov. Jag vågade absolut inte köra bil och hade aldrig orkat jobba (som tur var hade jag semester). När jag var på vårdcentralen veckan efter för utredning och blodprov iom allergireaktionerna, så sa den läkaren att det var vansinne att envisas med Tavegyl, när det finns så många nyare mediciner som man inte blir så trött av och som inte påverkar reaktionsförmågan. Enligt henne kunde jag ta vilka receptfria allergitabletter jag ville vid behov framöver.

Men det verkar ju råda en viss oenighet även kring det bland läkarna, eftersom två sagt att det är okej att ta olika allergimediciner och en att det inte är det...

Svar på tråden Loratadin - hjälp snabbt