Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Röda prickar efter rakning

Trynträ skrev 2010-08-18 15:43:35 följande:
    Jo jag använder rakgel och byter blad relativt ofta. Blir så även när jag använt nytt rakblad. Har gilettes. Oftare än en gång i veckan är otänkbart eftersom det gör för ont då.
    Jag rekommenderar att vaxa på salong.
    Jag gjorde det för första gången i somras inför en längre utlandsvistelse. Jag vaxade i mitten av juni och ännu har inte allt hår vuxit tillbaka. Har som du hår som vandrat ner en bit Det är just den biten som försvunnit så förhoppningsvis kommer det inte tillbaka i samma styrka.

Jag hittade en utbildad tjej som har en liten salong hemma hos sig själv. Hon tar 120 kr för bikinivaxning, det tyckte jag var så värt det!
  • vackrastarflow
    Trynträ skrev 2010-08-21 21:32:42 följande:
    Jag provade att vaxa benen en gång och det var tortyr. Gjorde det visserligen hemma så jag är nog tyvärr för feg för att göra det där nere eftersom det gör ändå ondare. Har kört med min epilator och det är väl ok om man håller sig till bikinikanten och inte mitt på.
    Men jag skulle aldrig vaxa benen Det tycker jag gör såå mycket ondare! Provade en strip med varmvax och jag grät nästan Tänk på att det är typ 4 drag, och de på salong gör det snabbt och lätt. Dessutom har de bra oljor för efterbehandling.

Se jag har gått i 29 år utan en vaxning, men nu när jag provade är jag såld! De röda prickarna försvann på två dagar och håret försvann i flera veckor.
Svar på tråden Röda prickar efter rakning