Moi Je Joue skrev 2011-07-04 13:51:41 följande:
Sandra: Jag har haft hypotyreos sen 04 och vet det mesta om det. kom precis på, i skrivande stund, att jag inte kollat mina värden efter förlossningen utan sänkt på eget bevåg eftersom jag kände mig lite stirrig. har ätit både för mycket och för lite levaxin så jag vet på ett ungefär hur det känns. men jag borde naturligtvis gå och ta prover! håravfall är ett typiskt symtom, men då om man inte äter tillräckligt mycket levaxin. men det verkar vara mer regel än undantag att tappa hår vid amning, funderar på att klippa en kortare frisyr snart, inte så snyggt med stripigt.
Holgis kan hålla i mjuka saker som trasor, verkar som våra är på samma nivå. syrrans som är 4 månader har kunnat grabba tag hårt i nästan allt ett bra tag nu. holger är lite mer fumlig. han brukar ta upp händerna framför ansiktet och greja med fingrarna, ser ut som han ska börja be :)
hans dygnsrytm börjar stabilisera sig sen några veckor tillbaka, nu sover han från ca åtta på kvällen till åtta på morgonen förutom matpauser sen sover han tupplur några ggr om dagen, inte särskilt långa.
halv fyra idag ska vi till doktorn med hans mage, tror inte det är nån fara men alltid bra att kolla.
Ojdå. Jag fick ta prover både på BB och sedan efter fyra veckor. Har legat på 50 under hela grav, på BB ville de att jag skulle öka till 100 (hade inte tagit på ett par dagar eftersom förlossningen var så långdragen) och på vårdcentralen ville de sänka till 75 som jag ligger på nu. Fick brev hem om att uppföljning skulle ske i höst.
Det här med dygnsrytm. Jag tycker nog att Elsa i princip hela tiden gjort skillnad på dag och natt, men så var hon lugn i magen också. De säger ju att det ska vara ungefär lika, vad vet jag?
Oftast sover hon mellan 4,5-6 timmar första passet sen vaknar hon nån gång rätt tidigt, runt 5 och sedan nån gång mellan 08-09 oftast och då brukar vi gå upp. Går och lägger sig gör hon nån gång mellan 20 och 21.30 lite beroende på hur hon är lixom.
Är det förresten nån som vill ses på ons/tor eller fredag?