Här och nu skrev 2010-08-18 22:06:40 följande:
På vilket vis var den jobbig?
först nekades jag komma in tills jag sa att om 30 min så klarar jag mig inte ens till bilen då får ni skicka ambulans, fick då komma in på "koll". Men då ajg kom så frågade de varför jag inte kommit tidigare min barnmorska alltså. Hade så kraftiga värkar å ingen återhämtning kom med 15-20 sekunders mellanrum, så var helt borta.
Vattnet hade inte gått å när de tog de var de bajs i fostervattnet, å de satte (va de nu heter så de har koll på bebisen något på huvudet) grejjen på huvudet på min lille. Å allt såg rätt ok ut, men ajg var bara öppen 2 cm knappt å fick inget mot värkarna då. Sedan började hjärtljuden sjunka, de sjäng till 40 slag/min, då ville de ta blodprov på honom. Men hade svårt att få upp rören så de kunde ta då ajg var så lite öppen, fick då lustgas för att kunna ligga still. Sen blev de akutsnitt på de.
Visade sig att min lille hade navelsträngen runt halsen tre varv å en kraftig knut på de.
De rusade iväg med honom å 10-15 min senare kom de någon å undrade om jag fått veta att min lille mådde bra. Å de hade de missat. Var lite kris då de var andra på ut att snittas å de ropade på läkarna som varit med mig hela tiden. Så förstår att de var jobbigt för alla. Inte enbart för mig. Akutsnitt är väl aldrig kul. Men får vara glad att jag inte behövde sövas iaf. De var tal om de men då jag inte hade värkar så återhämtades hjärtljuden en aning.
(hände lite mer men kortfattat iaf).
Men de tror iaf att jag skulle klara av en förlossning vaginalt.