• Anonym (undrande)

Xanor - 4mg

Är de nån "fara" att käka 4 mg xanor? Tog först två vid 21:15 och de övriga tv nu vid 22:30.
    Jag har ätit xanor förut men kan inte minnas hur mycket jag åt då (överdoserat även förut alltså) men kan inte minnas hur mycket jag överdoserade så skulle må bra av att hröa av någon annan som ätit/äter xanor och vet om det är farligt på nå vis.

Det är flera år sen jag åt xanor sist och det är bara sista dagarna jag fått det igen. Åt 1 mg i måndags, 2 mg igår och så tog jag 4 mg idag.

Och ja, jag vet, man ska inte överdosera och bla ha blaha.. men nu är det som det är..
    jag har iaf inte tagit zopiklonen jag tänkt ta, även om jag har dem framför mig här...

• Svar på tråden Xanor - 4mg
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:31:43 följande:
    Tror om det redan inte skett, att TS trollar.
    Detta att ta 4mg som knappt använt medicinen innan, och inte redan ligger och dregglar på golvet eller i sängen.

Men trots allt pallar med att posta här, så är det trollvarning.
    Ne, jag ändrar mig, postar man och är utan tolerans(man får inte tolerans av att ta så få dagar).
    Och dom mängderna som h*n sa, borde, ne inte borde.
    Utan förstått man blir super väck på, det blir alla andra på sådana mångder utan lång tolerans.
    Jag har ingen anledning att trolla. Vad skulle jag ha att vinna på det. Du vet inte min historia med medicinering, med psykiskt hälsa, med självdestruktivitet, inläggingar osv.

Jag har enormt hög tolerans, alltid haft, med alla mediciner. (även vanliga som alvedon, bedövning hos tandläkare osv)

När jag förut åt alla mina mediciner (xanor, zopiklon, fluoxetin, propavan) så tog jag enormt höga doser utan att slockna.

Att jag inte borde kunna sitta här för att jag borde vara däckad och därmed dra slutsatsen att jag är ett troll är högst intressant eftersom jag faktiskt klarar av det. (Även om jag måste rätta mina ord rätt ofta, men det ser ju inte ni eftersom jag rättar mig innan jag postar)
  • Fimpen72

Jag förstår dig
    Jag vet hur dåligt man kan må.Jag har kört min bror till psykakuten ett par ggr och även pratat massor. Har också själv mått väldigt dålig efter vissa episoder av livet.

Tyvärr så går ju ofta psykvården ut på att medicinera symtomen, inte bota orsaken.
    Iallafall för min bror som inte alls får det stödet han behöver men däremot så gjorde de honom snabbt till tablettmissbrukare som övergick till sprit när de plötsligt ströp tillgången på tabletter.

Jag hoppas att du har ngn att prata med, annars kanske ringa stödnummer eller liknande.
    Ja kanske inte precis nu men imorgon... Nu kanske du får sova istället

• Anonym (undrande)
    UntilTheDark skrev 2010-08-18 23:38:52 följande:
    Hm..du är rätt bra beroende av tabletter redan va? Somsagt annars borde du vart slocknad nu.
    Jag önskar att jag hade varit mer slocknad än jag är, är ärligt talat lite besviken på att jag inte känner mer än jag gör.

Anledning att jag tagit så hög dos idag som jag gort idag är för att jag blev besviken i förrgår att 1 mg inte gjorde nån skillnad (eller iaf inte den skillnaden jag ville ha), och än mer besviken igår när jag tagit dubbla. Därför fyrdubblade jag det idag i hopp om att få "känna" (eller rättare sagt "inte känna")

Jag börjar känna av det men inte alls så mycket som jag vill.
  • klyban

Du säger att du har tagit 40% av de tabletter du fått idag och  nu har 10% kvar, för du sa att du tagit 3mg tidigare i veckan
    Och inte haft någon benzo innan.

OM jag hade tagit 1mg xanor, så hade jag somnat  efter 1h.
    Och inte vaknat mer, sen säger du skickat på

Men nu helt plötsligt säger du att du har såpass kraftig hög tolerans.
    Alvedon har ingen tolerans.
    Tandläkarens sprutor har en medicin som bedövar där dom sprutar in det, träffar dom inte så tar det inte.
    Har inget med tolerans att göra.

Du ljuger från början till slut, om du nu inte haft en benzo medicinering under en lång tid.
    Men detta motsätter din TS fullständigt.

• Anonym (undrande)
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:42:58 följande:
    Jag förstår dig
    Jag vet hur dåligt man kan må.Jag har kört min bror till psykakuten ett par ggr och även pratat massor. Har också själv mått väldigt dålig efter vissa episoder av livet.

Tyvärr så går ju ofta psykvården ut på att medicinera symtomen, inte bota orsaken.
    Iallafall för min bror som inte alls får det stödet han behöver men däremot så gjorde de honom snabbt till tablettmissbrukare som övergick till sprit när de plötsligt ströp tillgången på tabletter.

Jag hoppas att du har ngn att prata med, annars kanske ringa stödnummer eller liknande.
    OJ vad jag känner igen mig.
    Jag har kommit in med enorma självskador och överdoseringar av tabletter för att bara få stanna på HIVA en natt och sedan bli överskickad till psykakuten och sedan direkt hemskickad  (i payamas, utan plånbok med enbart mobil i handen).

En annan gång hade jag tagit över 50 propavan och hällt kokande vatten över hela nedre benet, då magpumpades jag men de tog inte hand om brännskadan. Plus att de en gång valt att inte sy ett skärsår för att "du får skylla dig själv". De har även sytt utan bedövning av samma anledning.

En vecka för några år sedan var jag in tre gånger på en vecka med överdoseringar och massor med självskador (över 25 stygn per gång) och blev ändå hemskickad direkt när jag kommit över till psykakuten. Till sist kom min pappa dit och hotade dem så pass mycket att de la in mig, inte minst för att min familj (mamma, pappa, systrar) skulle få avlastning.

När jag senast fick sluta med min medicinering (fluxen, xanoren och proppen) så slutade de med de rakt av, utan avvänjning.
    Det löste jag med alkohol. som "tur" är så tog jag bara till alkoholen varje kväll i en vecka för att överleva abstinensen.
  • Anonym (En till)
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:42:58 följande:
    Jag förstår dig

Jag har också en bror som har missbrukat men inte tabletter utan han köpte sitt själv på olaglig väg, tack och lov så är han ren idag men har istället börjat dricka... Hur gör man!?!? Jag vill så gärna be honom sluta med spriten också och bli helt ren, han har två systerbarn nu och förhoppningsvis även ett till på väg snart och jag vill inte att mina barn ska ha en alkis till morbror. Jag vill inte ha en nersupen bror... Vart vänder man säg? Hur kan jag hjälpa?
  • klyban

GABA-systemet är vad benzo och alkohol stimulerar.
    Därför rekreations doser med alkohol och benzo, funkar på samma sätt.
    dvs tar man stora doser med benzo, så känner man sig full.

Andra benzo´s gör samma, men skapa andra saker som gör en likgilltig eller likgilltig....våldsam.

• Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:51:42 följande:
    Du säger att du har tagit 40% av de tabletter du fått idag och  nu har 10% kvar, för du sa att du tagit 3mg tidigare i veckan
    Och inte haft någon benzo innan.

OM jag hade tagit 1mg xanor, så hade jag somnat  efter 1h.
    Och inte vaknat mer, sen säger du skickat på

Men nu helt plötsligt säger du att du har såpass kraftig hög tolerans.
    Alvedon har ingen tolerans.
    Tandläkarens sprutor har en medicin som bedövar där dom sprutar in det, träffar dom inte så tar det inte.
    Har inget med tolerans att göra.

Du ljuger från början till slut, om du nu inte haft en benzo medicinering under en lång tid.
    Men detta motsätter din TS fullständigt.
    Nu förstår jag inte dig.
    Jag fick mina mediciner utskrivna i måndags.
    40 st alprazolam 1 mg
    30 st zopiklon 7,5 mg

Måndags: tog jag 1 mg xanor (alprazolamen)
    Tisdag: tog jag 2 mg
    Onsdag: har jag tagit 4 mg
    Alltså totalt 7 tabletter.

Zopiklonen
    Måndags: 1 eller 2 st 7.5 mg
    Tisdags: 2 st 7.5 mg
    Onsdag: 2 st 7,5 mg

Senast jag fick Xanor var för ca 3 år sen, Oxascand fick jag för 2 år sen, men de kände jag absolut ingenting av.

Jag trodde tolerans för medicin gällde oavsett medincinering men om det inte gör det så tar jag tillbaka mitt uttalande. Jag vet bara att jag oftast måste få 2-3 sprutor varje gång jag går till tandläkaren för att bedövning inte tagit, men då kanske det alltså beror på att han är dålig på att pricka rätt alltså? Isf ska jag nog tusan byta.

Att jag inte ligger däckad pga det jag tagit kan jag inte förklara. Ska jag bevisa att jag tagit dem? Hur isf? Ska jag fota förpackningarna? Det skulle ju hjälpa föga antar jag.

Uppskattar verkligen inte att ni tror att jag är ett troll, tar illa vid mig av det.

Ville bara få ett litet "okej" att det inte var dödsfarligt med 4 mg xanor. Även om det är fel att ta dem. '

Om det är något som i inte stämmer i det jag sagt (bortsett från att ni tycker att jag borde vara däckad) så skriv gärna och fråga, för jag förstår inte vad som är motsägande i det jag skrivit då jag skrivit sanningen.
  • klyban

Såg fel på vilken storlek på tabsen du fick, så bort se från det postet.

Men är mäkta förvånad att du pallar med dessa mängder, utan att bara stupa.
    Finns säkert personer som pallar med detta utan tolerans.
    Så du är unik, inte lite unik.
    Utan ett unikum, ne värre än det.

Med tanke på hur illa du har nytta av dessa tabs, så ska du sluta direkt.
    För dessa tabs tar lång tid att sluta med.
    Och med den uteblivna verkan som dessa ska ha, så är ju det knappast ide att fortsäta.

• Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-19 00:09:28 följande:
    Såg fel på vilken storlek på tabsen du fick, så bort se från det postet.

Men är mäkta förvånad att du pallar med dessa mängder, utan att bara stupa.
    Finns säkert personer som pallar med detta utan tolerans.
    Så du är unik, inte lite unik.
    Utan ett unikum, ne värre än det.

Med tanke på hur illa du har nytta av dessa tabs, så ska du sluta direkt.
    För dessa tabs tar lång tid att sluta med.
    Och med den uteblivna verkan som dessa ska ha, så är ju det knappast ide att fortsäta.
    Nej det är väl är tyvärr så att dessa tabletter inte funkar som de ska för mig. För jag BORDE känna mer än jag gör, det var ju det jag ville.

Jag hade bara en uthämtning på recepten så förmodligen blir det inte mer än så här. Skulle väl kunna få fler utskrivna men ska försöka vara den starka att inte be om dem. Vet tyvärr bara att jag känner triump när jag går därifrån med recepten i hand. Som ett barn i en godisbutik. Det sprudlar om mig. Usch. Har inte erkänt det för nån :( Ska vara tyst. Skäms. Fan.

Tycker ju att jag borde stupat, ville ju få känna den känslan. Vill egentligen bara ta mer nu, vill ta mer för att få känna mer men det skulle väl vara dumt antar jag. För om man jag lyssnar på er så är det tydligen en hög dos. Vill ta mer zoppar, med xanor, mer av allt. Dricka till för att förstärka. Fan fan fan.

Hur kommer det sig att jag inte är mer lost än jag är =(
Svar på tråden Xanor - 4mg