• klarafärd

homosexuell tonåring

Hur skulle ni reagera om ni fick veta att er dotter eller son var homosexuell?

• Svar på tråden homosexuell tonåring
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    BlommyNess12 skrev 2010-08-20 20:39:24 följande:
    Adoptera, eller vadå? Vad fler alternativ finns det för två homosexuella killar? (jag har en son)
    Surrogatmoder är det som står till buds för tillfället, kan ske genom insemination eller genom sexuellt umgänge.
    TANSTAAFL
  • Lillsnufflan
    Adoptera, eller vadå? Vad fler alternativ finns det för två homosexuella killar? (jag har en son)
    Surrogatmamma. Eller så kan man slå sig ihop med en kvinna som gärna vill ha barn men saknar partner.
  • eurice

vet vissa som använt sig utav en surrogatmamma, eller ja. en annan kvinna. kanske ett lesbiskt par? vem vet. 

vill man så finns det kanske möjligheter
  • BlommyNess12

Det är ju inte direkt tillåtet med surrogatmödraskap och är inget jag ens ser som ett alternativ på när det gäller barnanskaffning, därför ser min syn ut på det sätt det gör.

• Lillsnufflan
    BlommyNess12 skrev 2010-08-20 20:50:19 följande:
    Det är ju inte direkt tillåtet med surrogatmödraskap och är inget jag ens ser som ett alternativ på när det gäller barnanskaffning, därför ser min syn ut på det sätt det gör.
    Klart det är. Det är bara inte tillåtet att betala en massa pengar för det eftersom barn inte ska vara en handelsvara.
  • eurice

ja, det är väl inte det ultimata direkt, vet bara om de som gjort så. 

• augustisten
    Det är ganska vanligt att två homosexuella par av olika kön slår sig ihop och får gemensamma barn - så att barnen får fyra föräldrar. En pojke på min sons förskola har det tex.
  • Dorian Ertymexx
    tiggercat skrev 2010-08-20 19:59:19 följande:
    Mina barn får vara vem de vill, bara de är lyckliga. Om de älskar någon av samma kön, so be it!
    Plus
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Känner till fall där ett homopar och ett flatpar hjälps åt. Om man så säger. ;)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • snillis

Jag skulle inte ha några som helst problem med det.
    Och jag skulle inte vara orolig heller. Eftersom varken jag eller min make eller någon annan i vår omgivning skulle ha några som helst problem med det skulle barnet inte heller känna sig fel eller onormal. Vi har nära vänner som är homosexuella så det kommer att vara ett helt normalt inslag i våra barns liv. 

Svar på tråden homosexuell tonåring