• klarafärd

homosexuell tonåring

Hur skulle ni reagera om ni fick veta att er dotter eller son var homosexuell?

• Svar på tråden homosexuell tonåring
  • Stuck In Time

Varför jag skrev så var för att idag är mina barn små och kan inte säga eller vet vilken läggning dom har. Och eftersom dom flesta av oss är heterosexuella tar iaf jag för givet i första hand att det är det dom är. Men skulle det visa sig att en av dom, eller båda är homosexuella eller bisexuella för den delen, skulle jag stötta dom. Jag vill att mina barn ska vara lyckliga och kunna vara den dom är. Jag finns här i vått och torrt och jag älskar dom båda mer än livet självt.

Men jag skulle inte bli glad, jag hoppas inte att dom är homosexuella, jag tror att det kan vara jobbigt med alla fördomar som finns. Som mamma vill jag såklart att mina barn ska kunna leva utan den pressen som det ligger på det, iaf innan "alla" accepterat dom som dom är. Det är inget jag önskar. Det är inget jag hoppas på.

Blev lite virrigt men jag hoppas du kanske förstår hur jag menar! Glad

• Wicked witch

Som jag brukar säga:  - spelar mig ingen som helst roll. Bara jag får barnbarn !

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Risifrutti skrev 2010-08-19 03:19:00 följande:
    vad skulle hända om hela världen blev homosexuell? Hela mänskligheten skulle antagligen stanna till eller så skulle man väl få börja klona nya människor eller något.
    För det första är inte det ett realistiskt scenario och för det andra så skulle det betyda en bättre familjeplanering.
    Risifrutti skrev 2010-08-19 03:19:00 följande:
    Är emot allt som går emot naturen och dess gilla gång.
    Det är lugnt, det finns andra som vill ha "din" antibiotika, antivirala medel och smärtstillande så du kan gärna avstå.
    TANSTAAFL
  • augustisten
    SaraA2 skrev 2010-08-19 12:30:49 följande:
    Homosexuella idag har ett extremt behov av att behöva skylta med vad som eggar dem sexuellt, i detta fall personer av samma kön, och jag är helt ärligt inte intresserad av varken min sons eller dotters eller någon annans sexuella behov. Håller dem saken för sig själv så lägger jag mig heller inte i.
    Jag förstår inte... är det att skylta med sin sexualitet om man har med och visar upp sin partner?

I så fall tycker jag att heterosexuella gör det i mycket större utsträckning. Jag har tex ofta med min man i olika sammanhang och visar således vad som eggar mig sexuellt. Jag kan tänka mig att många tycker det är riktigt obehagligt... för att inte tala om vad hans bekanta ska tycka om att han tänder på mig. OJ! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det så. Ska par över huvud taget inte visa sig tillsammans menar du?

Och varför ska just homosexuella "hålla saken för sig själva"? Gäller det även dina eventuella barnbarn? Ska de inte heller tryckas upp i ditt ansikte? Det handlar inte om ett intresse - det handlar om deras liv.
    Stuck In Time skrev 2010-08-19 12:35:53 följande:
    Svarade på nr 28! Flört
    Jo, jag förstår hur du menar... vi tänker nog lite olika bara. Jag tänker mer att om han är homosexuell är det ju något han är. Det kan jag ju inte påverka och då önskar jag att han kan vara öppen med det.

Det finns ju mycket som kan vara jobbigt... Om han blir för datanördig eller börjar medeltidslajva tex... det kan ju leda till både mobbing och gemenskap och men jag får komma över mina antipatier om det är saker som uppriktigt intresserar honom. Som är han. Då kan jag ju vara glad att han har intressen även om det är intressen som inte faller mig i smaken om man säger så :)
  • enny signatur
    Glassplitter skrev 2010-08-19 10:16:12 följande:
    Alla har inte 9 ungar....jag har bara 5 st
    inte jag heller, jag har bara 1 hittils (vilket också isåfall borde vara mot naturen)
    :)
    Jag skulle bli djupt och gruvligt besviken, men jag skulle inte göra någon större sak av det. Jag skulle bara förklara att respekten förväntas vara i sådant fall ömsesidig, och att han/hon förväntas att inte skylta eller trycka upp det han/hon råkar tända på i sängkammaren i ansiktet på mig. Homosexuella idag har ett extremt behov av att behöva skylta med vad som eggar dem sexuellt, i detta fall personer av samma kön, och jag är helt ärligt inte intresserad av varken min sons eller dotters eller någon annans sexuella behov. Håller dem saken för sig själv så lägger jag mig heller inte i.
    Precis som jag inte skulle uppskatta om mitt barn visade sig vara zoofil eller grontofil, men så länge de låter mig slippa se skiten så får folk tända på vad de vill, oavsett om de är zoofiler, masters, grontofiler, dendrofiler eller homofiler - bara de lämnar sitt djur, gimp, tant/gubbe, knullpinne/träd, flata eller bög som de har som sexuella partners utom mitt synhåll så är det all good.
    så de får inte ta med sig sin partner av samma kön hem? Får de ta med en partner av annat kön?

• Kleerup
    Wicked witch skrev 2010-08-19 12:36:21 följande:
    Som jag brukar säga:  - spelar mig ingen som helst roll. Bara jag får barnbarn !
    Håller fullkomligt med!
  • enny signatur
    vampyria2 skrev 2010-08-19 04:36:19 följande:
    Det vet jag exakt hur jag skulle reagera på då jag har en bonus dotter och en bio dotter som är det :)
    Jag reagerade inte nämnvärt, när bonusen berättade blev jag glad över att hon vågade berätta hur det låg till. Sen såg jag till att hon fick reda på vart hon kunde träffa andra i hennes situation.
    Min dotter är bara åtta år men är född i fel kropp så jag vet inte om man egentligen ska kalla henne homosexuell. Fast hon är så liten så hon är inte sexuell alls än. Men blir bara kär i andra flickor. Hon går på utredning för sin könsindentitet och får stöd både där i från och från oss här hemma.
    det här blir lite ot men jag undrar hur ni ansåg att det var så det låg till?
  • 737 dagar
    Jag skulle bli djupt och gruvligt besviken, men jag skulle inte göra någon större sak av det. Jag skulle bara förklara att respekten förväntas vara i sådant fall ömsesidig, och att han/hon förväntas att inte skylta eller trycka upp det han/hon råkar tända på i sängkammaren i ansiktet på mig. Homosexuella idag har ett extremt behov av att behöva skylta med vad som eggar dem sexuellt, i detta fall personer av samma kön, och jag är helt ärligt inte intresserad av varken min sons eller dotters eller någon annans sexuella behov. Håller dem saken för sig själv så lägger jag mig heller inte i.
    Precis som jag inte skulle uppskatta om mitt barn visade sig vara zoofil eller grontofil, men så länge de låter mig slippa se skiten så får folk tända på vad de vill, oavsett om de är zoofiler, masters, grontofiler, dendrofiler eller homofiler - bara de lämnar sitt djur, gimp, tant/gubbe, knullpinne/träd, flata eller bög som de har som sexuella partners utom mitt synhåll så är det all good.
    Men tycker du inte hetrosexuella skyltar med sitt då? Jag hånglar gärna offentligt med min sambo om lusten faller på, är det lika fel det? Kommer ditt hetrosexuella barn heller inte få ta hem sin partner?
  • Stuck In Time
    augustisten skrev 2010-08-19 13:12:09 följande:
    Jo, jag förstår hur du menar... vi tänker nog lite olika bara. Jag tänker mer att om han är homosexuell är det ju något han är. Det kan jag ju inte påverka och då önskar jag att han kan vara öppen med det.

Det finns ju mycket som kan vara jobbigt... Om han blir för datanördig eller börjar medeltidslajva tex... det kan ju leda till både mobbing och gemenskap och men jag får komma över mina antipatier om det är saker som uppriktigt intresserar honom. Som är han. Då kan jag ju vara glad att han har intressen även om det är intressen som inte faller mig i smaken om man säger så :)
    Ja, är man homosexuell så är man. Det förstår jag också, men eftersom jag idag inte kan veta tar jag för givet att dom inte är det. Det får tiden visa helt enkelt, jag kommer som sagt älska dom lika mycket ändå och stötta allt jag kan. Glad

Sen är det du beskriver inte heller livsavgörande, är du homosexuell är du det resten av ditt liv och bara för att du blir äldre så försvinner inte alla hemska fördomsfulla människor. Jag vet inte, det finns säkert hemska människor som hatar datanördar också men av nån anledning känns det inte riktigt som samma sak för mig. Nu börjar det låta som att jag tror att alla hatar homosexuella men det tror jag ju självklart inte! Jag tror bara det är "jobbigare" på vissa plan att vara homosexuell än hetero.
Svar på tråden homosexuell tonåring