Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Bättre med två katter??

Prova med en katt och se hur det går. Om den visar tecken på att vara understimulerad kan ni ju alltid köpa en till senare :)

• skorpionen80

Leah: eh, jo det behöver du nog. Var det så kasst? Klart att katter är individer precis som vi. Vissa vill absolut inte ha en kompis, andra trivs jättebra med kompisar. Så skriv gärna varför mitt råd är så kasst om du nu tycker det.

• skorpionen80

Kan ju berätta att jag märkte tidigt att min katt var en ensamkatt. Han slogs mycket med andra katter, ville bara leka med oss människor eller leka själv osv. Men sambon har två kullsyskon som trivs jättebra ihop! De leker jättefint, tvättar varandra mm. Nu funkar dessa tre katter ihop men min katt får ju inget märkbart utbyte av att bo med andra katter. Han klarar sig finfint själv. Så det ät inte samma för alla, därför tycker jag TS ska prova och se hur hennes katt är eftersom hon inte vill skaffa två för sin skull, utan för kattens skull iaf. Är katten dessutom ute så kommer den träffa andra katter och djur då. Tänk bara på att inte släppa ut den innan den är kastrerad :)

• skorpionen80

Miss star: skaffar man nr två senare brukar det inte vara några problem om tvåan är kattunge.

• skorpionen80

Ts - jag tycker du gör rätt i att bara skaffa en. Det KAN ju också vara så att katten kommer vara lite mer ensamkatt för att den inte har kullsyskon nu. Å andra sidan finns det kanske fler katter i hemmet än mamman att busa med ;)

• skorpionen80

Astro - det blir ju dubbelt så mycket allergener av två katten än av en, spelar inte det någon roll för allergiker?

Svar på tråden Bättre med två katter??